BERICHT AAN DE BEVOLKING.
Bekendmaking agenda Gemeenteraad
De voorzitter van de raad maakt hierbij de agenda van de gemeenteraadszitting «van» bekend aan de bevolking.
Locatie: raadzaal van het “Administratief Centrum Den Molencouter” Dorpsstraat 7, 3450 Geetbets.
De notulen en het zittingsverslag werden samen met de dagorde aan de leden van de gemeenteraad bezorgd. Als er hierover geen opmerkingen zijn, kunnen deze goedgekeurd worden.
Voorstel van beslissing:
De notulen en het zittingsverslag goed te keuren.
De samenvatting van de rekening 2021 van de kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets is als volgt:
| overschot/tekort exploitatie |
ontvangsten |
uitgaven |
overschot/tekort |
| exploitatie eigen financieel boekjaar |
42.830,91 |
93.985,49 |
-51.154.58 |
| overschot/tekort expl.N-1 |
|
|
19.577,69 |
| exploitatietoelage |
|
|
52.402,53 |
| overschot exploitatie |
|
|
20.825,64 |
| overschot/tekort investeringen |
ontvangsten |
uitgaven |
overschot/tekort |
| investeringen eigen financieel boekjaar |
15.763,69 |
11.234.03 |
4529.66 |
| overschot/tekort expl.N-1 |
|
|
-9.203,75 |
| tekort investeringen |
|
|
-4.674,09 |
De jaarrekening 2021 sluit af met een exploitatieoverschot van € 20.825,64 en met een investeringsresultaat van € -4.674,09.
Voorstel tot beslissing:
De rekening 2021 van de kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets gunstig te adviseren.
Het subsidiedossier van de intergemeentelijke samenwerking ‘Best wonen tussen zoet & zout’ werd bij ministerieel besluit op 19 december 2019 voor de periode 2020-2025 goedgekeurd. Vlaanderen voorziet de mogelijkheid om eenmalig in dit dossier aanpassingen aan te vragen. Deze aanvraag dient voor einde juni 2022 te gebeuren.
Op het overleg van het beheerscomité/stuurgroep van 19 oktober 2020 werd beslist om de activiteiten 2.3 – de, geldigheidsduur van het conformiteitsattest (CA) inkorten - en 2.4. - de kwaliteitsnormen voor kamers verstrengen- , te schrappen. Deze acties werden omgebogen naar andere activiteiten onder actie 2.2. In deze activiteit was de verplichting van het conformiteitsattest vooropgesteld, maar Vlaanderen keurde dit niet voor alle gemeenten goed. Aangezien intussen alle drie de deelnemende gemeenten een verplicht CA hebben goedgekeurd, zal deze actie voor de periode 2023-2025 opnieuw worden aangevraagd. Deze beslissing werd goedgekeurd op zitting van het beheerscomité/stuurgroep van 21 maart 2022.
Dit geeft volgende financieel overzicht voor de werkingsperiode 2023-2025:
Voorstel van beslissing:
Het subsidiedossier voor het IGS ‘Best Wonen tussen zoet & zout’ , periode 2023-2025 goed te keuren
De algemene vergadering van Ecowerf wordt gehouden op 22 juni 2022 met volgende punten op de agenda
1. Samenstelling van het bureau
2. Goedkeuring verslag van de bijzondere algemene vergadering d.d. 15/12/2021
3. Jaarverslag 2021:
3.1. Verslag van de activiteiten
3.2. Jaarrekening per 31/12/2021 (jaarrekening EcoWerf, geconsolideerde jaarrekening) – verslag van de commissaris-revisor
3.3. Balans, resultaten, winstverdeling en waarderingsregels
4. Decharge bestuurders, decharge bedrijfsrevisor
5. Diversen
5.1. Algemeen comité: goedkeuring aanstelling vertegenwoordigers en/of plaatsvervangers
5.2. Aanstelling bedrijfsrevisor
5.3. Digitale uitnodiging
5.4. …
Voorstel van beslissing:
De agenda goed te keuren en de vertegenwoordiger opdracht te geven dit eveneens te doen.
De algemene vergadering van Interleuven wordt gehouden op 22 juni 2022 met volgende punten op de agenda:
1. Samenstelling van het bureau
2. Goedkeuring verslag bijzondere algemene vergadering dd. 15-12-2021
3. Verslag over de activiteiten 2021
4. Jaarrekening per 31-12-2021 - verslag van de commissaris-revisor
5. Verwerking van de resultaten krachtens art. 44 van de statuten
6. Kwijting te verlenen aan bestuurders en commissaris-revisor
7. Vervanging leden raad van bestuur
8. Aanpassing presentiegeld
9. Benoeming/aanstelling commissaris-revisor
10. Oprichting LOCO CV
11. Diversen
Voorstel van beslissing:
De agenda goed te keuren en de vertegenwoordiger opdracht te geven dit eveneens te doen.
De algemene vergadering van IGO wordt gehouden op 24 juni 2022 met volgende punten op de agenda:
Voorstel van beslissing:
De algemene vergadering goed te keuren en de vertegenwoordiger opdracht te geven dit eveneens te doen.
Namens Gemeenteraad,
Herman Stiers
Algemeen directeur
Kris Swinnen
Voorzitter van de raad