Terug
Gepubliceerd op 05/06/2025

Notulen  OCMW-Raad

ma 31/03/2025 - 20:31 Raadzaal
Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
Herman Stiers, Algemeen directeur
  • Openbaar

    • Notulen

      • Goedkeuring notulen en het zittingsverslag van 24 februari 2025.

        Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
        Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
        Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
        Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
        Herman Stiers, Algemeen directeur

        De OCMW-raad

        Juridische basis
        1. Het decreet lokaal bestuur inzonderheid art. 32 en 74.
        Voorgaande
        1. De vergadering van de OCMW-raad van 24 februari 2025.
        Probleemstelling

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de OCMW-raad van 24 februari 2025 dienen te worden goedgekeurd.

        Motivering

        De ontwerpnotulen en het zittingsverslag werden met de dagorde van de OCMW-raad meegestuurd.

        Indien er geen opmerkingen gemaakt worden, kunnen de notulen worden goedgekeurd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
        Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        De notulen en het zittingsverslag van de OCMW-raad van 24 februari 2025 goed te keuren.

    • Algemene financiering

      • Belastingen en retributies

        • Retributie activiteiten - delegatie.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
          Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
          Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur

          De OCMW-raad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 77 en 78.
          2. De omzendbrief KB/ABB 2019/2 van 15 februari 2019.
          Voorgaande
          1. De OCMW-raadsbeslissing van 25 augustus 2022 betreffende "Retributie activiteiten - delegatie"
          2. De OCMW-raadsbeslissing van 25 maart 2024 betreffende "Retributie activiteiten - delegatie"
          Probleemstelling

          Voor de activiteiten van de dienst vrije tijd van de gemeente werd het bedrag van € 100,00 verhoogd naar € 200,00.

          Motivering

          Naar analogie van de retributies voor de activiteiten van Vrije Tijd bij de gemeente, waar er delegatie verleend werd aan het college om retributies vast te stellen tot een maximum van € 200,00 kan dezelfde regeling getroffen worden bij het OCMW voor activiteiten georganiseerd door het OCMW.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1

          Ten bate van het OCMW wordt er vanaf 1 april 2025 tot 31 december 2031 een retributie ingesteld voor activiteiten georganiseerd door het OCMW.

          Artikel 2

          Het vast bureau wordt gemachtigd om de prijzen vast te stellen tot een maximum van € 200,00.

          Artikel 3.

          Afschrift van deze beslissing zal via het digitaal loket worden verstuurd aan de toezichthoudende overheid.

    • Algemeen beleid

      • Personeel

        • Uurroosters

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
          Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
          Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur

          De OCMW-raad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 77 en 78.
          Voorgaande
          1. De besprekingen in het managementteam van 22 januari 2025.
          2. De besprekingen in het managementteam van 5 februari 2025.
          3. De besprekingen in het managementteam van 20 februari 2025.
          4. De beslissing van het vast bureau van 25 februari 2025 houdende "Uurroosters.".
          5. Het protocol van het syndicaal onderhandelings- en overlegcomité van 11 maart 2025.
          Probleemstelling

          Er is input gevraagd aan alle diensten wat betreft de uurroosters om na te gaan of er meer flexibiliteit kan zijn zonder in te boeten qua dienstverlening.

          Motivering

          Op basis hiervan werd het voorstel gemaakt. Grootste wijziging is de invoering van het vrije rooster op dinsdagavond. Belangrijk is wel dat elk diensthoofd voor zijn/haar eigen dienst bepaalt welke bezetting nodig is om toch een goede dienstverlening te verzekeren.

          Voor vrije tijd werd voorlopig het startuur niet gewijzigd naar 07.00.

          Er werd ook gevraagd om verlof te kunnen nemen voor 1 uur voor bepaalde dringende afwezigheden.

          Het nemen van verlof in uren betekent dat de registratie van verlof, die nu in dagen en halve dagen gebeurt, moet aangepast worden naar uren.

          Het gaat over het gerechtvaardigd afwezig zijn tijdens de stamuren voor minder dan een halve dag (3u48).

          Een personeelslid waarvan de arbeidssituatie het toelaat (administratief personeel met glijdende uren) kan hetzij bij de aanvang, gedurende of bij het einde van de werkdag gerechtvaardigd (mits voorafgaande toestemming van het diensthoofd) afwezig zijn voor minder dan een halve dag (3u48).

          De afwezigheid wordt geregistreerd door uit en in te badgen en wordt verwerkt via de teller glijtijd, op die manier wordt voorkomen dat er iets moet gewijzigd worden aan de tijdsregistratie en is het ook het eenvoudigst voor de personeelsdienst.

          Het personeelslid moet zich echter bewust zijn dat er op dat moment geen verzekering woon/werkverkeer van toepassing is.
          Bij voorlegging aan het SOOC werd gevraagd deze laatste opmerking bij opname van het nieuwe rooster in het arbeidsreglement te schrappen omdat dit niet in alle gevallen zo zal zijn en de verzekeraar dus geval per geval dient te bekijken. Het maximumaantal uren van 11u per dag moet gerespecteerd worden evenals de minimumduur van 11u tussen het einduur van de vorige dag en het beginuur van de dag nadien. De strooidienst en permanentieregeling vallen daar niet onder, vermits het uitzonderingen zijn.
          Na afloop van het SOOC en na ondertekening van het protocol is wel nog gevraagd de opmerking toe te voegen dat personeel van de strooidienst inderdaad onder één van de uitzonderingen vallen met betrekking tot de 11uur rust, maar dat er wel wordt gevraagd dat het bestuur er over waakt dat ook deze mensen voldoende rust hebben. Dit kan door bv. door hun normale dag shift vroeger te beëindigen zodat ze de nodige rust kunnen nemen. Vaak hebben zij een dagtaak bij de uitvoerende diensten waar ze ook zeer aandachtig moeten kunnen blijven en ook hun veiligheid moet gegarandeerd kunnen blijven.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Akkoord te gaan met de aangepaste uurroosters vanaf 1 mei 2025:

           

           

          Dag

          Maandag

          Dinsdag

          Woensdag

          Donderdag

          Vrijdag

           

          Eerste dagdeel

          Glijtijd

          Min begin1

          7:30:00

          7:30:00

          7:30:00

          7:30:00

          7:30:00

           

          Stamtijd

          Max begin1

          9:00:00

          Vrij rooster (3)

          9:00:00

          9:00:00

          9:00:00

           

          Min einde1

          12:00:00

          12:00:00

          12:00:00

          12:00:00

           

          Glijtijd

          Max einde1

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

           

          Tweede dagdeel

          Min begin2

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

          12:30:00

           

          Stamtijd

          Max begin2

          14:00:00

          14:00:00

          14:00:00

          14:00:00

          Vrij rooster (3)

           

          Min einde2

          15:00:00

          15:00:00

          16:00:00

          15:00:00

           

          Glijtijd

          Max einde2

          18:00:00

          16:30:00

          18:00:00

          18:00:00

          18:00:00

           

          Derde dagdeel

          Min begin3

           

          16:30:00

           

           

           

           

          Stamtijd

          Max begin3

           

          Vrij rooster mits permanentie op dienst (4)

           

           

           

           

          Min einde3

           

           

           

           

           

          Glijtijd

          Max einde3

           

          21:00:00

           

           

           

           

           

           

          Max (1)

          10:00:00

          13:00:00

          10:00:00

          10:00:00

          10:00:00

          53:00:00

           

           

          Min (2)

          4:00:00

          2:00:00

          5:00:00

          4:00:00

          3:00:00

          18:00:00

          (1) Berekend door telkens te starten op vroegst mogelijke en te eindigen op laatst mogelijke met aftrek van 30' pauze omdat Max einde1 en Min begin1 samenvallen

          Opm.: De arbeidstijdenwet van 14 december 2000 legt de maximale dag grens vast op 11u. Het maximum van 13u is dus een theoretisch maximum.

          (2) Berekend door telkens te starten op laatst mogelijke en te eindigen op vroegst mogelijke. Tussen Min Einde 1 en Max Begin 2 is er steeds meer dan 30' tussen. Waardoor er rekening gehouden wordt met 30' pauze

          (3) Dinsdagvoormiddag en vrijdagnamiddag zijn een vrij rooster, zijn facultatief.

          (4) Het vrije rooster op dinsdagavond wordt bepaald door het diensthoofd. De dienstverlening blijft primordiaal.

          (5) Een personeelslid waarvan de arbeidssituatie het toelaat (administratief personeel met glijdende
           uren) kan hetzij bij de aanvang, gedurende of bij het einde van de werkdag gerechtvaardigd
          (mits voorafgaande toestemming van het diensthoofd) afwezig zijn voor minder dan een halve dag (3u48).
          De afwezigheid wordt geregistreerd door uit en in te badgen en wordt verwerkt via de teller glijtijd.

          • Een evaluatieperiode van 1 jaar te voorzien.
        • Overheidsopdracht collectieve hospitalisatieverzekering GSD-V.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
          Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
          Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur

          De OCMW-raad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid art. 2, 6°; 43, §1, 2e lid en 47.

          3. Het Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen, inzonderheid art. 40, §3.

          Voorgaande
          1. De OCMW-raadsbeslissing van 21 december 2023 houdende "Rechtspositieregeling.".
          Probleemstelling

          Lokale besturen zijn verplicht om een hospitalisatieverzekering aan hun personeelsleden aan te bieden.

          Alle lokale besturen en aanverwante instellingen konden in het verleden gebruik maken van de raamovereenkomst collectieve hospitalisatieverzekering, maar de huidige raamovereenkomst afgesloten tussen de FPD-GSD en Ethias, houdt eind 2025 op te bestaan.

          Motivering

          Ingevolge de beslissing van de federale GSD kunnen de Vlaamse lokale en provinciale besturen niet intekenen op de overheidsopdracht aangezien deze enkel toegankelijk is voor de Waalse en Brusselse lokale en provinciale besturen die aangesloten zijn bij de federale GSD.

          Omwille van het belang van een kwalitatieve hospitalisatieverzekering voor de personeelsleden en de voordelen verbonden aan een collectieve polis, heeft de GSD-V zelf het initiatief genomen om een eigen overheidsopdracht uit te schrijven ten gunste van de bij de GSD-V aangesloten besturen en instellingen.

          Het aanmeldingsformulier diende voor 31 maart 2025 te worden ingevuld en is reeds ingestuurd.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          Goedkeuring te verlenen voor deelname aan de raamovereenkomst “Collectieve hospitalisatieverzekering ten behoeve van de (gepensioneerde) personeelsleden van de bij de GSD-V aangesloten besturen en instellingen, alsook hun naast verwanten” van de GSD-V vanaf 1 januari 2026.

          Artikel 2.

          De GSD-V te machtigen om in het kader van deze overheidsopdracht, in naam en voor rekening van het OCMW GEETBETS, de plaatsingsprocedure en de bijhorende aanbestedingsdocumenten alsook alle voorwaarden ervan vast te stellen, de plaatsingsprocedure te voeren en een beslissing te nemen over de gunning.

        • Sluitings- en brugdagen 2025.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, leden vast bureau
          Danny Ruysen, Voorzitter bijzonder comité sociale dienst
          Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, OCMW-raadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur

          De OCMW-raad

          Juridische basis
          1. Het Decreet Lokaal Bestuur, inzonderheid art. 77en 78.
          Voorgaande
          1. Het protocol van het syndicaal overleg- en onderhandelingscomité van 16 december 2024.
          Probleemstelling

          De brug- en sluitingsdagen dienen vastgelegd te worden voor 2025.

          Motivering

          De brug- en sluitingsdagen kunnen voor 2025 als volgt bepaald worden:

          Omschrijving

          Datum

          Weekdag

          Type

          AC

          BIB

          Sporthal

          BKO

          IBO + SOV

          2025

                    Vaste dagen

          Nieuwjaarsdag

          01/01/2025

          woensdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          2de Nieuwjaarsdag

          02/01/2025

          donderdag

          dienstvrijstelling

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Vergadering

          10/01/2025

          vrijdag

          personeelsvergadering

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          alleen voorschoolse

          Pasen

          20/04/2025 zondag / feestdag

          Paasmaandag

          21/04/2025

          maandag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Feest v/d Arbeid

          01/05/2025

          donderdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

           

          02/05/2025

          vrijdag

          vervangende feestdag (01/11/2025)

          gesloten

          gesloten

          ’s avonds open

          gesloten

          Teambuilding

          16/05/2025

          vrijdag

          dienstvrijstelling

          gesloten

          gesloten

          ’s avonds open

          gesloten

          O.L.H. Hemelvaart

          29/05/2025

          donderdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

           

          30/05/2025

          vrijdag

          vervangende feestdag (02/11/2025)

          gesloten

          gesloten

          ’s avonds open

          gesloten

           

          31/05/2025

          zaterdag

          ---------

          -----

          brugdag

          open

          -----

          Pinksteren

          08/06/2025 zondag / feestdag

          Pinkstermaandag

          09/06/2025

          maandag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Vlaamse feestdag

          11/07/2025

          vrijdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Nationale feestdag

          21/07/2025

          maandag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          O.L.V. Hemelvaart

          15/08/2025

          vrijdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

           

          16/08/2025

          zaterdag

          ---------

          -----

          brugdag

          open

          -----

          Geetbets kermis

          18/08/2025

          maandag

          verlofdag

          gesloten

          gesloten

          open

          gesloten

          Rummen kermis

          01/09/2025

          maandag

          verlofdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Allerheiligen

          01/11/2025

          zaterdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Allerzielen

          02/11/2025

          zondag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

           

          10/11/2025

          maandag

          vervangende feestdag (15/11/2025)

          gesloten

          gesloten

          ’s avonds open

          gesloten

          Wapenstilstand WOI

          11/11/2025

          dinsdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Feest v/d Dynastie

          15/11/2025

          zaterdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Kerstdag

          25/12/2025

          donderdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          Tweede kerstdag

          26/12/2025

          vrijdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          2026

           

           

           

           

           

           

           

          Nieuwjaarsdag

          01/01/2026

          donderdag

          feestdag

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          2de Nieuwjaardag

          02/01/2026

          vrijdag

          dienstvrijstelling

          gesloten

          gesloten

          gesloten

          gesloten

           

          Overzicht:

          In 2025 zijn er 3 plaatsvervangende feestdagen (= ’variabele’ feestdagen die op zaterdag of zondag vallen, behalve Paaszondag en Pinksterzondag).

          Aantal plaatsvervangende feestdagen 2025 = 3 dagen:
          Zaterdag   01/11/2025 (Allerheiligen) wordt vervangen door 02/05/2025
          Zondag     02/11/2025 (Allerzielen) wordt vervangen door 30/05/2025
          Zaterdag   15/11/2025 (Feest van de Dynastie) wordt vervangen door 10/11/2025

          Aantal plaatsvervangende feestdagen 2025, omdat de bibliotheek ook op zaterdag geopend is = 1 dag i.p.v. 3 dagen:
          Zondag     02/11/2025 (Allerzielen) wordt vervangen door 30/05/2025

          Aantal brugdagen 2025 = 5 dagen:
          Vrijdag                       02/05/2025                       Feest van de Arbeid
          Vrijdag                       30/05/2025                       O.L.H.-Hemelvaart
          Maandag                    18/08/2025                       Kermis Geetbets
          Maandag                    01/09/2025                       Kermis Rummen
          Maandag                    10/11/2025                       Wapenstilstand WOI

          Extra brugdagen bibliotheek 2025 = 2 dagen, omdat de bibliotheek ook op zaterdag geopend is:
          Zaterdag                     31/05/2025                       Onze Lieve Heer Hemelvaartsweekend
          Zaterdag                     16/08/2025                       Onze Lieve Vrouw Hemelvaartsweekend

          Speciale vastgelegde data 2025 = 2 dagen:
          Vrijdag                        10/01/2025                       Personeelsvergadering met aansluitend personeelsfeest
          Vrijdag                        16/05/2025                       Teambuilding

          Dienstvrijstellingen 2025 = 1 dag:
          Donderdag                  02/01/2025                       2de Nieuwjaarsdag

          Collectieve verlofdagen BKO 2025:
          BKO collectieve sluiting van 11/07/2025 t.e.m. 25/07/2025 (3e en 4e week van juli)
          BKO collectieve sluiting van 24/12/2025 12h t.e.m. 02/01/2026

          Op 24/12/2025 en 31/12/2025 zullen de administratieve diensten gesloten zijn vanaf 12u00.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Elke Allard, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          De brug- en sluitingsdagen, zoals hierboven bepaald, goed te keuren.

Namens OCMW-Raad,

Herman Stiers
Algemeen directeur

Roland Strouven
Voorzitter van de raad