De gemeenteraad
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 24 juni 2024 dienen te worden goedgekeurd.
De ontwerpnotulen en zittingsverslag werden met de dagorde van de gemeenteraad meegestuurd.
Indien er geen opmerkingen gemaakt worden, kunnen de notulen en het zittingsverslag worden goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 24 juni 2024 goed te keuren.
De gemeenteraad
Om op regelmatige basis beroep te doen op landmeetkundige diensten, zonder voor elke deelopdracht een nieuwe opdracht uit te schrijven, stelt de technische dienst voor een raamovereenkomst uit te schrijven.
In het kader van de opdracht “RAAMOVEREENKOMST - AANSTELLING LANDMETER-EXPERT VOOR DE OPMETING EN WAARDERING VAN ONROERENDE GOEDEREN” werd een bestek met nr. 2024-079 opgesteld door de ontwerper.
Deze opdracht is als volgt opgedeeld:
De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 77.460,00 excl. btw of € 93.726,60 incl. 21% btw.
De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 12 maanden.
Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
Artikel 1.
Het bestek met nr. 2024-079 en de raming voor de opdracht “RAAMOVEREENKOMST - AANSTELLING LANDMETER-EXPERT VOOR DE OPMETING EN WAARDERING VAN ONROERENDE GOEDEREN”, opgesteld door de ontwerper worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten.
Artikel 2.
De raming bedraagt € 77.460,00 excl. btw of € 93.726,60 incl. 21% btw.
Artikel 3.
Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.
De gemeenteraad
Het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
In het voorjaar 2020 zijn de wegenis-en rioleringswerken van start gegaan in de Biesemstraat en zijstraten Leeuwbeekstraat in samenwerking met studiebureau Arcadis. Ondertussen zijn de werken afgerond. In het kader van de wegenis-en rioleringswerken in de Biesemstraat en twee zijstraten van de Leeuwbeekstraat werden rooilijnplannen ontworpen om de grens tussen het openbaar domein en de aangelande eigendommen te bepalen. In bijlage kunt u de rooilijnplannen, opgemaakt door studiebureau Arcadis, raadplegen.
Bij de voorlopige vaststelling van de rooilijnplannen moet er een vermelding van de min/meerwaarde gebeuren. In deze situatie is er sprake van kosteloze grondafstand door de gemeente aan de eigenaars van de gronden in kwestie. Er is geen meer- of minwaarde van de gronden ten gevolg van het wijzigen van de gemeenteweg.
De nieuwe rooilijnplannen zijn het gevolg van een aanleg van een gemeenteweg. Deze rooilijnplannen zijn op dit ogenblik nog niet niet definitief vastgesteld, maar bestaan in feite wel.
De rooilijnplannen voldoen aan de wettelijke voorwaarden:
De gemeenteraad dient de rooilijnplannen voorlopig vast te stellen, overeenkomstig de doelstellingen en principes opgesomd in het decreet van 3 mei 2019. Na de voorlopige vaststelling van de rooilijnplannen, zullen de ontwerpen ervan onderworpen worden aan een openbaar onderzoek door het college van burgemeester en schepenen binnen de 30 dagen na de beslissing van de gemeenteraad.
Artikel 1.
Principieel akkoord te gaan om de gemeentewegen met naam Biesemweg en zijstraten Leeuwbeekstraat gedeeltelijk te wijzigen zoals aangeduid op het ontwerp-rooilijnplan.
Artikel 2.
Het ontwerp-rooilijnplannen voorlopig vast te stellen.
Artikel 3.
Het college te gelasten het openbaar onderzoek op te starten en te doorlopen. Het openbaar onderzoek wordt bekend gemaakt overeenkomstig artikel 17 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen.
Artikel 4.
Akkoord te gaan met de voorgestelde kosteloze grondafstand naar de betrokken eigenaars zoals bepaald door de heer Vaes Jonas, landmeter-expert, namens studiebureau Arcadis te Brussel, Koningsstraat, nr. 80.
De gemeenteraad
Het opstellen van de PV's voor de beperkte snelheidsovertredingen gebeurt door de politiezone Hageland.
De GAS-5-boeten worden door de gemeente geïnd.
Voor de verwerking door de politiezone dient er een vergoeding betaald te worden.
Voor de politie is de vergoeding afhankelijk van de manier waarop de vaststelling is gebeurd en of de overtreding binnen of buiten de bebouwde kom is vastgesteld
De vergoeding kan op gelijkaardige wijze bepaald worden als de gemeenten Bekkevoort en Glabbeek namelijk als volgt:
Artikel 1.
De vergoeding aan de politiezone als volgt te bepalen.:
Artikel 2.
In het eerste kwartaal van 2025 zal er een eerste vergoeding op basis van de ontvangsten van het jaar 2024 worden uitbetaald aan de politiezone Hageland.
Vanaf het boekjaar 2025 zullen de vergoedingen per verstreken kwartaal worden afgerekend en in het volgende kwartaal worden uitbetaald aan de politiezone Hageland.
De gemeenteraad
De buitengewone algemene vergadering van Kanvaz bv vindt plaats op 25 september 2024 met volgende agendapunten:
De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.
Als vertegenwoordigers voor de buitengewone algemene vergaderingen voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:
Effectieve: Mevrouw Kathy Stalpaert Ketelstraat 95b 3454 Geetbets. E-mailadres: kathy.stalpaert@gmail.com
Plaatsvervanger: Mevrouw Anita Coenen Leeuwbeekstraat 6a 3454 Geetbets. E-mailadres: anita.coenen@skynet.be
Artikel 1.
De agenda van de buitengewone algemene vergadering van Kanvaz bv op 25 september 2024 goed te keuren.
Artikel 2.
De vertegenwoordiger Effectieve: Mevrouw Kathy Stalpaert Ketelstraat 95b 3454 Geetbets. E-mailadres: kathy.stalpaert@gmail.com, plaatsvervanger: Mevrouw Anita Coenen Leeuwbeekstraat 6a 3454 Geetbets. E-mailadres: anita.coenen@skynet.be wordt gemandateerd om alle agendapunten op de agenda van de buitengewone algemene vergadering Kanvaz bv op 25 september 2024 goed te keuren.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan KANVAZ Directie@kanvaz.be
Namens Gemeenteraad,
Herman Stiers
Algemeen directeur
Kris Swinnen
Voorzitter van de raad