De gemeenteraad
De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 27 maart 2023 dienen te worden goedgekeurd.
De ontwerpnotulen en zittingsverslag werden met de dagorde van de gemeenteraad meegestuurd.
Indien er geen opmerkingen gemaakt worden, kunnen de notulen en het zittingsverslag worden goedgekeurd.
De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 27 maart 2023 goed te keuren.
De gemeenteraad
In het meerjarenplan 2020-2025 is in voor het jaar 2023 een lening voor een bedrag van € 2.600.000,00 voorzien. Deze lening is nodig om alle voorziene uitgaven te kunnen betalen.
Sinds 30 juni 2017 is het voor lokale besturen niet meer verplicht om de wetgeving overheidsopdrachten te volgen voor het aangaan van een lening. Dat neemt niet weg dat de gemeente bij het aangaan van een lening de beginselen van behoorlijk bestuur moet toepassen. Het voorgestelde contract zoals opgenomen in bijlage (2023 lening Geetbets) bevat de nodige voorwaarden die opgelegd worden aan de banken die bevraagd worden in de markconsultatie om een objectieve vergelijking tussen de offertes te kunnen maken. Het contract is gebaseerd op een typedocument opgemaakt door VLOFIN, VVSG en de bankensector.
De offertes worden beoordeeld op prijs.
De belangrijkste kenmerken van de lening zijn:
Artikel 1
De gemeenteraad keurt de voorwaarden in het document "2023 lening Geetbets" voor het aangaan van een lening van € 2.600.000,00 goed.
Artikel 2
De gemeenteraad keurt de hierboven opgenoemde procedure voor het aangaan van een lening van € 2.600.000,00 goed.
Artikel 3
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd tot de verdere opvolging en gunning van bovengenoemd dossier.
De gemeenteraad
De maandelijkse tarieven voor de terbeschikkingstelling van de appartementen dienen herbekeken te worden. Om een uniforme werkwijze te kunnen hanteren tussen de LOI en Oekraïense vluchtelingen.
Daarnaast wordt het gehele gebouw gebruikt door het OCMW terwijl er maar bepaalde appartementen gehuurd worden.
Voor Ketelstraat 48 bus 1 t.e.m. 4 werd er reeds een huurtarief bepaald van € 585,37 per appartement per maand. Voor bus 5 en 6 is dit nog niet het geval.
Door Fedasil werd er voor bus 1 t.e.m. 3 een capaciteit van 3 personen per woning bepaald. Voor bus 6 een capaciteit van 1 persoon.
Appartementen 1 t.e.m. 5 zijn gelijkaardig, appartement 6 is een klein appartement.
Voor elke appartement in de voormalige Rijkswachtkazerne, van bus 1 t.e.m. bus 6, zou een huurprijs per persoon per maand vastgelegd kunnen worden op € 195,12 per mogelijke opvang per persoon per maand. Op die manier blijft het tarief voor bus 1 t.e.m. 4 hetzelfde. In totaal zijn er 16 mogelijke opvangplaatsen beschikbaar (5x3+1x1), voor een totaal maandelijks bedrag van € 3.121,92.
Het betreft een interne facturatie tussen gemeente en OCMW.
Omdat de jaarrekening van 2022 nog niet afgesloten is kan dit tarief nog toegepast worden vanaf 1 januari 2022.
Door het gehele gebouw te verhuren aan het OCMW is het ook duidelijker welke kosten bij welke entiteit geboekt moeten worden en vormen verschuivingen tussen LOI en Oekraïners binnen het gebouw minder een probleem.
De Oekraïense vluchtelingen betalen huur aan het OCMW. Dit tarief kan verschillend zijn per vluchteling en verschilt ook van de huur die het OCMW aan de gemeente betaalt.
Vanaf 1 januari 2022 volgend tarief toe te passen:
Voor elke appartement in de voormalige Rijkswachtkazerne, van bus 1 t.e.m. bus 6: € 195,12 per mogelijke opvang per persoon per maand.
Akkoord te gaan met de tariefwijzing voor het huren van het gehele gebouw van de gemeente aan het OCMW en dit toe te passen vanaf 1 januari 2022.
De gemeenteraad
Op 20 maart 2023 werd een zitting gehouden van iGecoro Getestreek (iGG). Het verslag van deze zitting wordt ter kennisgeving aan de gemeenteraad voorgelegd.
Het verslag wordt als bijlage gehecht aan deze beslissing.
Kennis te nemen van het verslag van de iGecoro
De gemeenteraad
De sociale huisvestingsmaatschappijen Diest-Uitbreiding, Cnuz en SWaL kregen op 30/11/2022 een verlenging van hun erkenning als sociale huisvestingsmaatschappij tot 30 juni 2023, dit in afwachting van het omvormen tot woonmaatschappij in het werkingsgebied Oost-Brabant-Oost uiterlijk op 30 juni 2023.
De sociale huisvestingsmaatschappijen Diest-Uitbreiding, Cnuz en SWaL zullen door fusie zich omvormen tot woonmaatschappij in het werkingsgebied Oost-Brabant-Oost. De bijzondere algemene vergadering van deze fusie is gepland op 26 juni 2023. Daartoe moeten zij een erkenningsaanvraag als woonmaatschappij bij het agentschap Wonen in Vlaanderen indienen, waarbij eveneens een advies is vereist van de gemeenteraad omtrent de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering (art. 4.98 §1 3°, punt k van het BVCW van 2021).
De grenzen van de toekomstige toewijzingsreglementen zullen binnen de grenzen van deze Subregio’s ontwikkeld worden.
Aangezien het Lokale bestuur deel uitmaakt van het bestuur van de woonmaatschappij gaan we er van uit dat:
In kader van de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering stellen de sociale huisvestingsmaatschappijen Diest-Uitbreiding, Cnuz en SWaL voor binnen het werkingsgebied Oost-Brabant-Oost drie subregio’s vast te stellen, zijnde:
In de uitnodiging van de algemene vergadering van 03 maart 2023, die wij ontvingen van de sociale huisvestingsmaatschappij Sociaal Wonen arro Leuven (SWaL) wordt gevraagd om op de algemene vergadering op 18 april 2023 een advies uit te brengen over de aanvraag van erkenning en het voorstel van subregio’s binnen het werkingsgebied van de woonmaatschappij waar onze gemeente deel van uitmaakt.
Artikel 1.
Kennis te nemen van het ontwerp van fusievoorstel voor de woonmaatschappij Oost-Brabant-Oost.
Artikel 2.
Vast te stellen dat:
Artikel 3.
Deze beslissing wordt aan de sociale huisvestingsmaatschappijen Sociaal Wonen arro Leuven, Diest Uitbreiding en Cnuz bezorgd.
De gemeenteraad
De algemene vergadering van Interleuven wordt gehouden op 21 juni 2023 met volgende punten op de agenda:
1. Samenstelling van het bureau
2. Goedkeuring verslag algemene vergadering d.d. 18-01-2023en verslag buitengewone algemene vergadering d.d. 18-01-2023
3. Toetreding nieuwe vennoot: Hulpverleningszone Oost Vlaams-Brabant
4. Statutenwijziging
5. Verslag over de activiteiten 2022
6. Jaarrekening per 31-12-2022 en verslag van de commissaris-revisor
7. Verwerking van de resultaten krachtens art. 44 van de statuten
8. Kwijting te verlenen aan bestuurders en commissaris-revisor
9. Vervanging leden raad van bestuur - indien van toepassing
10. Diversen
Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van Interleuven voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:
Effectieve: De heer Kris Swinnen Halstraat 11 3450 Geetbets. E-mailadres: swinnenkris@gmail.com
Plaatsvervanger: De heer Tony Jacobs Dorpsstraat 33 Bus4 3450 Geetbets. E-mailadres: tony@tonyjacobs.eu.
Artikel 1.
Als vertegenwoordigers werden volgende personen aangeduid:
Effectieve: De heer Kris Swinnen Halstraat 11 3450 Geetbets. E-mailadres: swinnenkris@gmail.com
Plaatsvervanger: De heer Tony Jacobs Dorpsstraat 33 Bus4 3450 Geetbets. E-mailadres: tony@tonyjacobs.eu
Artikel 2.
Het mandaat van de vertegenwoordiger inzake de agenda van de algemene vergadering van 21 juni 2023 van Interleuven als volgt vast te stellen:
- Goedkeuring van alle agendapunten van de algemene vergadering.
Artikel 3.
Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan Interleuven, Brouwersstraat 6, 3000 Leuven.
De gemeenteraad
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 27 maart 2023 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van Riobra die op 28 juni 2023 plaatsheeft in “Feestzaal Fluvius-gebouw, Diestsesteenweg 126, te 3210 Lubbeek”.
Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente/stad per brief van 27 maart 2023 overgemaakt.
VOORSTEL TOT VERLENGING VAN DE DUURTIJD VAN 25 NOVEMBER 2023 TOT EN MET 29 MAART 2037
De opdrachthoudende vereniging Riobra werd opgericht op 25 november 2005 voor een duur van 18 jaar. Deze duur verstrijkt op 24 november 2023.
Refererend aan artikel 6 van de statuten kan Riobra na afloop van deze duur opeenvolgende keren worden verlengd voor een termijn die telkens niet langer mag zijn dan 18 jaar.
Riobra kan bijgevolg maximaal verlengd worden tot 24 november 2041.
De overige opdrachthoudende verenigingen met Fluvius SO als werkmaatschappij hebben een duur die verstrijkt op 29 maart 2037. Daarom wordt voorgesteld dat als alternatief voor de maximale verlenging met 18 jaar, de duur van Riobra verlengd wordt tot en met 29 maart 2037. Zodoende zou de duurtijd van elk van de opdrachthoudende verenigingen met Fluvius SO als werkmaatschappij op elkaar worden afgestemd en op dezelfde datum verstrijken in 2037.
Overeenkomstig artikel 423 van het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 kan op verzoek van de gewone meerderheid van het totale aantal deelnemers en op voorwaarde dat het verzoek gedragen wordt door een drievierde meerderheid van het aantal deelnemende gemeenten, de Algemene vergadering tot een verlenging beslissen met een drievierde meerderheid van het aantal stemmen.
De gemeenteraadsbeslissingen die daarvoor worden genomen, worden bij het verslag van de Algemene vergadering gevoegd en zijn gebaseerd op een onderzoek, in voorkomend geval op basis van een vergelijkend onderzoek als er zich verschillende beheersvormen reëel aandienen.
Uiterlijk negentig dagen voor de Algemene vergadering die beslist over de verlenging wordt de agenda door de raad van bestuur aan alle deelnemers toegezonden.
De deelnemers die niet willen verlengen, kunnen daartoe niet verplicht worden en houden op deel uit te maken van de opdrachthoudende vereniging op het einde van het jaar waarin de Algemene vergadering tot de verlenging heeft beslist. Vooraf leggen ze hun beslissing daartoe voor, die wordt gevoegd bij het verslag van de Algemene vergadering. Deelnemers die nalaten over de verlenging te beslissen of hun beslissing mee te delen, worden geacht verder deel uit te maken van de opdrachthoudende vereniging.
De Raad van Bestuur heeft een evaluatierapport opgesteld over de werking van de Opdrachthoudende vereniging tijdens de voorbije vier jaar en eveneens een ondernemingsplan opgesteld voor de komende periode. Deze documenten bevatten samen de motiveringselementen in functie van het onderzoek van het verlengingsvoorstel.
STATUTENWIJZIGINGEN
De voorgestelde statutenwijzigingen hebben vooreerst betrekking op de verlenging van de duurtijd (artikel 6). Daarnaast worden enkele aanpassingen voorgesteld ingevolge gewijzigde regelgeving. Tot slot worden ook een aantal tekstuele correcties en redactionele verfijningen voorgesteld. Door bovenvermelde wijzigingen wordt tevens het voorwerp van Riobra gewijzigd (artikel 3). De Raad van Bestuur heeft hiervoor een bijzonder verslag opgesteld overeenkomstig het artikel 6:86 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen.
Overeenkomstig het Decreet over het Lokaal Bestuur dient de gemeenteraad onder meer op expliciete wijze zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde verlenging van de tijdsduur van de Opdrachthoudende vereniging (artikel 423) en aan de statutenwijzigingen (artikel 427).
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene vergadering.
Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van Riobra voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:
Effectieve: De heer Germain Vandezande Kwadestraat 75 3450 Geetbets. E-mailadres: vandezandegermain@hotmail.be.
Plaatsvervanger: De heer Stijn Doms Hogenstraat 37 3450 Geetbets. E-mailadres: stijndoms53@gmail.com .
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Riobra d.d. 28 juni 2023:
1. Goedkeuring van het voorstel tot verlenging van de duurtijd van Riobra van 25 november 2023 tot en met 29 maart 2037 met o.m. goedkeuring van het evaluatierapport met betrekking tot de werking van de opdrachthoudende vereniging in de voorbije vier jaar en van het ondernemingsplan voor de periode 2023-2027.
2. Statutenwijzigingen:
a. Kennisneming bijzonder verslag van de raad van bestuur met staat van activa en passiva per 31 december 2022 – in het kader van artikel 413 Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen – ter verantwoording van de wijziging van het voorwerp.
b. Goedkeuring van de statutenwijzigingen.
3. Verlenen van machtiging om de beslissingen genomen in de agendapunten 1 en 2 bij authentieke akte vast te stellen.
4. Kennisneming verslagen van Riobra van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2022.
5. Goedkeuring van de jaarrekening van Riobra afgesloten op 31 december 2022 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
6. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van Riobra met betrekking tot het boekjaar 2022.
7. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
8. Activiteit rioleringen – wijziging deelnemerschap.
9. Statutaire benoemingen.
10. Benoeming van een commissaris.
11. Statutaire mededelingen.
Artikel 2.
Een verzoek te formuleren en goed te keuren tot verlenging van de Opdrachthoudende vereniging Riobra van 25 november 2023 tot en met 29 maart 2037 en haar deelneming in de Opdrachthoudende vereniging Riobra te verlengen voor deze duurtijd na onderzoek van onder meer de documenten die bij de oproeping inzake agendapunt 1 zijn gevoegd.
Artikel 3.
Zijn goedkeuring te hechten aan de voorgestelde statutenwijzigingen van Riobra met betrekking tot de verlenging van de duurtijd en de overige wijzigingen, met inbegrip van de voorgestelde wijziging van het voorwerp.
Deze wijzigingen treden in werking op 1 januari 2023 met uitzondering van de wijziging van de duurtijd die in werking treedt op 28 juni 2023 (onder de opschortende voorwaarde van goedkeuring van de verlenging door de Algemene Vergadering van Riobra).
Artikel 4.
Riobra te verzoeken om de nodige bestuurlijke en vennootschapsrechtelijke acties te ondernemen om uitvoering te kunnen geven aan bovenstaande beslissingen van deze gemeenteraad.
Artikel 5.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Riobra op 28 juni 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormelde artikelen 1 tot en met 4 van onderhavige gemeenteraadsbeslissing.
Artikel 6.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Riobra, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De gemeenteraad
De gemeente werd per aangetekend schrijven van 30 maart 2023 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van PBE die op 16 juni 2023 plaatsheeft in de feestzaal van het Fluvius-gebouw, Diestsesteenweg 126, te 3210 Lubbeek;
Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente per brief van 30 maart 2023 overgemaakt.
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene Vergadering.
Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van de PBE voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:
Effectieve: De heer Germain Vandezande Kwadestraat 75 3450 Geetbets. E-mailadres: vandezandegermain@hotmail.be.
Plaatsvervanger: Mevrouw Rita Soetaerts Bronckaertsstraat 7 3450 Geetbets. E-mailadres: rita.soetaerts@gmail.com .
Artikel 1.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging PBE d.d. 16 juni 2023:
1. Kennisneming verslagen van PBE van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2022.
2. Goedkeuring van de jaarrekening van PBE afgesloten op 31 december 2022 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).
3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgend WVV.
4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de regionale bestuurscomités en de commissaris van PBE met betrekking tot het boekjaar 2022.
5. Desgevallend aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven)activiteiten.
6. Statutaire benoemingen.
7. Benoeming van een commissaris.
8. Statutaire mededelingen.
Artikel 2.
De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging PBE op 16 juni 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging PBE, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De gemeenteraad
De algemene vergadering van Creadiv vindt plaats op 02 juni 2023.
De agenda is als volgt:
1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2022
2. Verslag van de commissaris over zijn werkzaamheden in het boekjaar 2022
3. Onttrekking aan onbeschikbare reserve en toevoeging aan de beschikbare reserve
4. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2022
Goedkeuring van de winstverdeling
5. Kwijting aan bestuurders en commissaris
6. Ontslag en benoeming bestuurders
7. Rondvraag
De gemeenteraad heeft in vergadering van 25 maart 2019 de vertegenwoordigers reeds aangeduid voor de volledige legislatuur, namelijk de heer Luc Hendrickx als effectief gemeentelijk vertegenwoordiger en de heer Jo Roggen als plaatsvervangend gemeentelijk vertegenwoordiger.
De bepaling van het mandaat moet echter voor iedere algemene vergadering herhaald worden.
Artikel 1.
De agendapunten van de algemene vergadering van CREADIV NV van 02 juni 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 2.
Aan de effectieve volmachtdrager en in voorkomend geval de plaatsvervangende volmachtdrager wordt mandaat verleend om op de algemene vergadering van CREADIV NV van 02 juni 2023 te handelen en te beslissen conform de beslissingen van deze gemeenteraad.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissingen en deze over te maken aan de toezichthoudende overheid en er kennis van te geven aan CREADIV NV, ter attentie van de heer Stephan Claerhout, Diestsesteenweg 126 te 3210 Lubbeek.
De gemeenteraad
De buitengewone algemene vergadering van Creadiv vindt plaats op 02 juni 2023
De agenda is als volgt:
1. Beslissing om de statuten van de vennootschap aan te passen aan de bepalingen van
het Wetboek van vennootschappen en verenigingen
2. Afschaffing van de bepalingen van huidige statuten die strijdig zijn met de bepalingen
van het Wetboek van vennootschappen en verenigingen
3. Woonplaatskeuze door bestuurders op de zetel van de vennootschap
4. Schriftelijke besluitvorming raad van bestuur
5. Deelname algemene vergadering via een elektronisch communicatiemiddel
6. Wijziging datum jaarvergadering
7. Aanneming van volledig nieuwe statuten die in overeenstemming zijn met het Wetboek
van vennootschappen en verenigingen, zonder wijziging van het voorwerp van de vennootschap
8. Adres van de zetel.
De gemeenteraad heeft in vergadering van 25 maart 2019 de vertegenwoordigers reeds aangeduid voor de volledige legislatuur, namelijk de heer Luc Hendrickx als effectief gemeentelijk vertegenwoordiger en de heer Jo Roggen als plaatsvervangend gemeentelijk vertegenwoordiger.
De bepaling van het mandaat moet echter voor iedere algemene vergadering herhaald worden.
Artikel 1.
De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van CREADIV NV van 02 juni 2023 worden goedgekeurd.
Artikel 2.
Aan de effectieve volmachtdrager en in voorkomend geval de plaatsvervangende volmachtdrager wordt mandaat verleend om op de buitengewone algemene vergadering van CREADIV NV van 02 juni 2023 te handelen en te beslissen conform de beslissingen van deze gemeenteraad.
Artikel 3.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering van de hierbij genomen beslissingen en deze over te maken aan de toezichthoudende overheid en er kennis van te geven aan CREADIV NV, ter attentie van de heer Stephan Claerhout, Diestsesteenweg 126 te 3210 Lubbeek.
De gemeenteraad
Als gemeente nemen we het basispakket dienstverlening van VERA, ILV IT-punt.
Het tarief is na beslissing van het beheerscomité aangepast.
Als kleine gemeente zijn we niet in staat zelf de nodige IT-ers in dienst te nemen. We zijn dus genoodzaakt om gebruik te maken van het basispakket dienstverlening van VERA, ILV IT-punt om onze ICT ter dege te kunnen beheren.
Het maandbedrag betrof in 2022 € 4.480,00.
ILV-IT punt telt 66 besturen uit Vlaams-Brabant: lokale besturen, politiezones, hulpverleningszones en sociale huisvestingsmaatschappijen
Een gemeente en OCMW worden als 1 lid beschouwd.
Het betreft dus ook de ICT-ondersteuning van het OCMW.
In 2023 betreft het nieuwe bedrag € 4.990,83 per maand of € 59.980,00 op jaarbasis.
In het meerjarenplan werd reeds rekening gehouden met aangepast bedrag en werd € 59.980,00 voorzien op de JBR: 2023/02-002-002/0119-00/6142998/GEMEENTE/CBS/IP-GEEN
Het college van burgemeester en schepenen ging akkoord met de offerte op 11 april 2023.
Het bedrag overschrijdt de bevoegdheid van het college vandaar dat het college een bestendiging van deze beslissing door de gemeenteraad vraag.
Artikel 1.
Akkoord te gaan met de offerte van VERA, ILV IT-punt voor een bedrag van € 4.990,83 per maand of € 59.980,00 op jaarbasis.
Artikel 2.
Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan ILV IT-punt.
De gemeenteraad
De datum van de teambuilding wijzigt van 28 april 2023 naar 23 juni 2023.
De brug- en sluitingsdagen worden als volgt aangepast voor 2023.
| Omschrijving |
Datum |
Weekdag |
Type |
AC |
BIB |
Sporthal |
BKO IBO + SOV |
| Nieuwjaarsdag |
01/01/2023 |
zondag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Vergadering |
27/01/2023 |
vrijdag |
Personeels-vergadering |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
alleen voorschoolse |
| Pasen |
9/04/2023 zondag / feestdag |
||||||
| Paasmaandag |
10/04/2023 |
maandag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Teambuilding |
23/06/2023 |
vrijdag |
Dienst-vrijstelling |
gesloten |
gesloten |
’s avonds open |
alleen voorschoolse |
| Feest v/d Arbeid |
01/05/2023 |
maandag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| O.L.H. Hemelvaart |
18/05/2023 |
donderdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
|
|
19/05/2023 |
vrijdag |
brugdag |
gesloten |
gesloten |
’s avonds open |
gesloten |
|
|
20/05/2023 |
zaterdag |
--------- |
----- |
brugdag |
open |
----- |
| Pinksteren |
28/05/2023 zondag / feestdag |
||||||
| Pinkster-maandag |
29/05/2023 |
maandag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
|
|
10/07/2023 |
maandag |
brugdag |
gesloten |
gesloten |
’s avonds open |
gesloten |
| Vlaamse feestdag |
11/07/2023 |
dinsdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Nationale feestdag |
21/07/2023 |
vrijdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
|
|
22/07/2023 |
zaterdag |
--------- |
----- |
brugdag |
open |
----- |
|
|
14/08/2023 |
maandag |
brugdag |
gesloten |
Gesloten |
’ s avonds open |
gesloten |
| O.L.V. Hemelvaart |
15/08/2023 |
dinsdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Geetbets kermis |
21/08/2023 |
maandag |
kermisdag |
gesloten |
gesloten |
open |
gesloten |
| Rummen kermis |
28/08/2023 |
maandag |
kermisdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Allerheiligen |
01/11/2023 |
woensdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Allerzielen |
02/11/2023 |
donderdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
|
|
03/11/2023 |
vrijdag |
brugdag |
gesloten |
gesloten |
’s avonds open |
gesloten |
| Wapenstilstand WOI |
11/11/2023 |
zaterdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Feest v/d Dynastie |
15/11/2023 |
woensdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
open |
| Kerstdag |
25/12/2023 |
maandag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Tweede kerstdag |
26/12/2023 |
dinsdag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
| Nieuwjaarsdag |
01/01/2024 |
maandag |
feestdag |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
gesloten |
Overzicht:
In 2023 zijn er 2 compensatiedagen (=’variabele’ feestdagen die op zaterdag of zondag vallen, behalve Paaszondag en Pinksterzondag) die aan het verlof toegevoegd worden.
Aantal compensatiedagen 2023 = 2 dagen:
| Zondag |
01/01/2023 |
Nieuwjaarsdag. |
| Zaterdag |
11/11/2023 |
Wapenstilstand |
Aantal compensatiedagen 2023, omdat de bibliotheek ook op zaterdag geopend is = 1 dag i.p.v. 2 dagen:
| Zondag |
01/01/2023 |
Nieuwjaarsdag. |
Aantal brugdagen 2023 = 4 dagen:
| Vrijdag |
19/05/2023 |
Onze Lieve Heer Hemelvaartsweekend. |
| Maandag |
10/07/2023 |
Weekend Vlaamse feestdag. |
| Maandag |
14/08/2023 |
Onze Lieve vrouw Hemelvaartsweekend |
| Vrijdag |
03/11/2023 |
Allerheiligen |
Extra brugdagen bibliotheek 2023 = 2 dagen, omdat de bibliotheek ook op zaterdag geopend is:
| Zaterdag |
20/05/2023 |
Onze Lieve Heer Hemelvaartsweekend. |
|
| Zaterdag |
22/07/2023 |
Weekend Nationale feestdag. |
|
Speciale vastgelegde data 2023 = 2 dagen:
| Vrijdag |
27/01/2023 : |
Personeelsvergadering met aansluitend personeelsfeest. |
| Vrijdag |
23/06/2023 : |
Teambuilding. |
Dienstvrijstellingen 2023 = 2 dagen:
| Maandag |
21/08/2023 |
Kermis Geetbets. |
| Maandag |
28/08/2023 |
Kermis Rummen. |
Collectieve verlofdagen BKO 2023 = 3 dagen: BKO collectieve sluiting van 25/12/2023 t.e.m. 29/12/2023.
De aanpassing van de brug- en sluitingsdagen, zoals hierboven bepaald, goed te keuren.
Namens Gemeenteraad,
Herman Stiers
Algemeen directeur
Kris Swinnen
Voorzitter van de raad