Terug
Gepubliceerd op 23/08/2024

Notulen  Gemeenteraad

ma 27/05/2024 - 20:00 Raadzaal
Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
Jo Roggen, Burgemeester
Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
Herman Stiers, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
Natalie Chaltin, gemeenteraadslid
  • Openbaar

    • Notulen

      • Goedkeuring notulen en zittingsverslag van 29 april 2024.

        Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
        Jo Roggen, Burgemeester
        Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
        Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
        Herman Stiers, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
        Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

        De gemeenteraad

        Juridische basis
        1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 32.
        Voorgaande
        1. De vergadering van de gemeenteraad van 29 april 2024.
        Probleemstelling

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 29 april 2024 dienen te worden goedgekeurd.

        Motivering

        De ontwerpnotulen en zittingsverslag werden met de dagorde van de gemeenteraad meegestuurd.

        Indien er geen opmerkingen gemaakt worden, kunnen de notulen en het zittingsverslag worden goedgekeurd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
        Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 29 april 2024 goed te keuren.

    • Algemene financiering

      • Kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets: advies jaarrekening 2023.

        Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
        Jo Roggen, Burgemeester
        Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
        Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
        Herman Stiers, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
        Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

        De gemeenteraad

        Juridische basis
        1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
        2. Het decreet van 7 mei 2004 betreffende de materiële organisatie en werking van de erkende erediensten, inzonderheid art. 54 en 55.
        3. Het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, inzonderheid art. 39 tot 44, gewijzigd bij besluit van de Vlaamse Regering van 5 september 2008 en van 14 december 2012.
        4. Het ministerieel besluit van 27 november 2006 betreffende de vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 oktober 2006 .
        5. De omzendbrief BB-2013/01 van 1 maart 2013 betreffende de boekhouding van de besturen van de eredienst.
        Voorgaande
        1. De rekening van de kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets, vastgesteld in de kerkraad van 25 januari 2024.
        2. Alle verplichte documenten alsook de begeleidende nota werden door de kerkfabriek als toelichting bij de jaarrekening gevoegd.
        3. De kerkraad heeft de jaarrekening op 21 april 2024 via het Loket voor Lokale Besturen bij de gemeente ingediend waardoor de adviestermijn eindigt op 10 juni 2024.
        Probleemstelling

        De gemeenteraad dient de rekening te adviseren.

        Motivering

        De jaarrekening 2023 sluit af met een exploitatieoverschot van € 32.049,46 en met een investeringstekort van € -9.824,26.

        overschot/tekort exploitatie

        ontvangsten

        uitgaven

        overschot/tekort

        exploitatie eigen financieel boekjaar

        44.534,61

        88.250,79

        -43.716,18

        overschot/tekort expl.N-1

         

         

        17.831,79

        exploitatietoelage

         

         

        57.933,85

        overschot exploitatie

         

         

        32.049,46

         

        overschot/tekort investeringen

        ontvangsten

        uitgaven

        overschot/tekort

        investeringen eigen financieel boekjaar

        317.799,77

        309.911,53

        7.888,24

        overschot/tekort expl.N-1

         

         

        -17.712,50

        tekort investeringen

         

         

        -9.824,26

        Op 31/12/2023 zijn er nog openstaande vorderingen voor een bedrag van € 1.469,65.

        Er werd een bedrag van € 32.751,12 (€ 9.272,28 intresten & € 23.478,84 kapitaal) betaald aan aflossingen van leningen. Dit is minder dan voorzien in het budget door de verkoop van de kerk van Grazen aan het gemeentebestuur en waarbij er onderling akkoord gegaan is dat de verdere aflossing van de lening van die kerk ten laste genomen werd van de gemeente.

        Door de verkoop van de kerk van Grazen en de pastorie van Rummen aan het gemeentebestuur vertoont de patrimoniumrekening van de kerkfabriek eind 2023 een saldo van € 297.739,98.

        De openstaande schuld bedraagt eind 2023 € 209.918,00 (€ 207.359,69 financiële schuld leningen en € 2.558,31 van te betalen facturen).

        Het investeringsresultaat vertoont een negatief saldo van € -9.824,26.

        Reden is dat er nog 2 investeringsprojecten lopende zijn betreffende de werken aan het plafond in de kerk van Geetbets.

        Alle verplichte documenten werden als bijlage bij de jaarrekening gevoegd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
        Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        De rekening 2023 van de kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets gunstig te adviseren.

    • Omgeving

      • Patrimonium

        • Toetreding tot raamovereenkomst van Cipal als opdrachtencentrale voor afname van de raamovereenkomst "Raamovereenkomst voor de verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving”: Goedkeuring

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 40 en artikel 41, tweede lid, 10° van het Decreet Lokaal Bestuur (of artikel 56, §3 of § 4 GD);
          2. De wetgeving op de overheidsopdrachten, inzonderheid op de artikelen 2 (6°), 43 (§ 1, tweede lid) en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten;
          3. De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
          4. Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
          5. Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
          6. De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
          7. De wet van 17 juni 2016 en latere wijzigingen inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 42, § 1, 1° a) (de goed te keuren uitgave excl. btw bereikt de drempel van € 140.000,00 niet).
          8. Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
          9. Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen, meer bepaald artikel 90, 1°.
          Voorgaande
          1. De principiële beslissing van de raad van bestuur van Cipal dv van 24 oktober 2019, bijgesteld op 30 januari 2020 tot gunning via een openbare procedure van de overheidsopdracht waarvan het voorwerp bestaat uit “De verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (Bestek CSMRTIOH20);
          2. De beslissing van de raad van bestuur van Cipal dv dd. 20 februari 2020 tot plaatsing van de opdracht, bepaling van de selectievoorwaarden en keuze van de Europese mededingingsprocedure met onderhandeling als plaatsingsprocedure;
          3. De beslissing van de raad van bestuur van Cipal dv van 23/12/2020 waarbij voornoemde opdracht wordt gegund aan de maatschap Smartville, met maatschappelijke zetel te Steenweg Deinze 154, 9810 Nazareth.
          4. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 27 juni 2023 houdende "Trajectcontrole/flitspalen"
          5. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 8 augustus 2023 houdende "Trajectcontrole/flitspalen - resultaten Site Survey"
          Probleemstelling

          In het kader van de trajectcontroles op grondgebied Geetbets en de GAS5-regeling stelt de technische dienst voor om toe te treden tot de raamovereenkomst van Cipal met Smartville "Raamovereenkomst voor de verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving”.
          Om conform de wet van de overheidsopdrachten rechtsgeldig af te nemen van het raamcontract Smartville, dient de gemeente Geetbets eerst toe te treden tot de aankoopcentrale van de opdrachtgever C-smart.

          Motivering

          De voornoemde opdracht van Cipal dv “Raamovereenkomst voor de verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (Bestek CSMRTIOH20) is een raamovereenkomst met één leverancier en Cipal dv treedt hierbij op als opdrachtencentrale in de zin van artikelen 2 (6°) en 47 van de wet van 17 juni 2016;
          De gemeente kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de opdrachtencentrale gebruik maken waardoor zij/het krachtens artikel 47, § 2 van de wet van 17 juni 2017 is vrijgesteld van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren;
          Het is aangewezen dat de gemeente/ het OCMW gebruik maakt van de opdrachtencentrale om volgende redenen:

          • de in de opdrachtencentrale voorziene smart city oplossingen voldoen aan de behoefte van het bestuur;
          • het bestuur moet zelf geen gunningsprocedure voeren wat een besparing aan tijd en geld betekent;
          • Cipal dv beschikt over knowhow of technische expertise inzake de aankoop van licenties, gebruiksrechten, onderhouds- en ondersteuningsprogramma’s m.b.t. standaardsoftware of ICT-infrastructuur door aanbestedende overheden;

          De gemeente is niet verplicht tot enige afname van de raamovereenkomst (geen afnameverplichting);

          In het kader van de trajectcontroles zullen bepaalde overeenkomsten gemakkelijker kunnen afgesloten worden. Bijvoorbeeld een samenwerking met Speos voor de verzending van documenten. Deze uitgaven zullen geboekt worden op de actie 06-001-010, GAS5 Trajectcontroles.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1

          De gemeente doet beroep op de opdrachtencentrale van Cipal dv voor de realisatie van smart city projecten via de raamovereenkomst “De verwerving en exploitatie van een multifunctioneel cloud platform voor de ondersteuning van duurzaam beleid door positieve incentivering, effectieve ontrading en correcte handhaving” (CSMRTIOH20)

          Artikel 2

          Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de uitvoering.

      • Milieu

        • Rapportering Lokaal Energie- en Klimaatpact (LEKP) 2023

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. Het besluit van de Vlaamse Regering van 04 juni 2021 tot toekenning van een subsidie aan de Vlaamse gemeenten voor klimaatacties ter uitvoering van het Lokaal Energie-en Klimaatpact.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 28 oktober 2019 houdende "Ondertekening burgemeestersconvenant 2030.".
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 26 augustus 2021 houdende "Lokaal Energie en Klimaatpact"
          3. De gemeenteraadsbeslissing van 24 oktober 2022 houdende  "Gezamenlijke ondertekening Burgemeestersconvenant 2050 in kader van de opmaak van een intergemeentelijk duurzaam energie- en klimaatactieplan (Joint-SECAP) door Interleuven."
          4. De gemeenteraadsbeslissing van 28 november 2022 houdende "Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0".
          Probleemstelling

          De gemeente ondertekende het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 op 26 augustus 2021 en het Lokaal Energie- en Klimaatpact 2.0 op 28 november 2022. Dit pact ondersteunt de uitvoering van concrete klimaatacties om samen de nodige transitie in het energie- en klimaatbeleid waar te maken. Dit past in het burgemeestersconvenant en de klimaatdoelstellingen van de hogere overheden.  Binnen het Lokaal Energie- en Klimaatpact moet een jaarlijkse inhoudelijke rapportering met betrekking tot de voortgang opgemaakt worden dat na voorleggen aan de gemeenteraad bij het Agentschap Binnenlands Bestuur moet ingediend worden. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het Lokaal Klimaatpactportaal, waar de Vlaamse overheid de monitoring van de doelstellingen bijhoudt.

          Motivering

          De gemeente wil zich ook tijdens deze en volgende legislatu(u)r(en) blijven inzetten voor een ambitieus gemeentelijk klimaatbeleid. Naast het nieuwe (intergemeentelijk) klimaatactieplan dragen ook het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 en 2.0 (LEKP) bij aan de transitie in het energie- en klimaatbeleid.  De effecten van de klimaatverandering worden steeds zichtbaarder en tegelijk ook meer en meer confronterend: de ontregeling van het klimaat vergroot de kans op extreme weersomstandigheden. Als gemeente hebben we een voorbeeldfunctie. Samen met de andere overheden, steden en gemeenten kunnen we bouwen aan een duurzamere toekomst.

          Door het ondertekenen van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 en 2.0 geeft de gemeente aan actie te ondernemen om onder meer de doelstellingen vermeld in de volgende werven waar te maken:

          • Werf 1: Laten we een boom opzetten;
          • Werf 2: Verrijk je wijk;
          • Werf 3: Elke buurt deelt en is duurzaam bereikbaar;
          • Werf 4: Water het nieuwe goud.

          Door de ondertekening van het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 en 2.0 komt de gemeente in aanmerking om financiële middelen naar de gemeente te halen om de verscherpte doelstellingen te bereiken. Aan iedere ondertekende gemeente wordt gevraagd om de middelen als cofinanciering in te zetten: de totale uitgaven voor klimaatacties dienen minstens het dubbele van de verkregen subsidies te bedragen.

          Jaarlijks dient de gemeente ook inhoudelijk en financieel te rapporteren met betrekking tot de voortgang binnen het Lokaal Energie- en Klimaatpact.

          Met de verkregen subsidies zijn de volgende acties (deels) mee gefinancierd en gerealiseerd:

          • Verledding van de verlichting in het Administratief Centrum.
          • Renovatie van gemeentelijke gebouwen.
          • Heraanleg van het fietspad van de Biesemstraat en Glabbeekstraat.
          • Ondersteuning door Interleuven in het kader van de opmaak van intergemeentelijke klimaatactieplan (Burgemeestersconvenant 2030) en samenaankoop hemelwaterinfrastructuur.
          • Behaag je Tuin (in 2021, 2022 en 2023).
          • Aanplantacties door het Regionaal Landschap Zuid-Hageland bij particulieren, landbouwers en openbaar domein.
          • Diverse acties betreffende de verschillende werven worden verder ontwikkeld en gerealiseerd in 2024.

          Financiële weerslag

          Dit betreft een rapportering. Deze bevat geen financiële weerslag.

          De gemeenteraad neemt kennis van de rapportering 2023 in verband met het Lokaal Energie- en Klimaatpact. 

    • Algemeen beleid

      • Intergemeentelijke samenwerking

        • Kanvaz - algemene vergadering op woensdag 5 juni 2024

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Decreet lokaal bestuur inzonderheid art.
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Kanvaz bv vindt plaats op 5 juni 2024 met volgende agendapunten:

          1. Verslag van de Raad van Bestuur over de verrichtingen van het dienstjaar 2023
          2. Verslag van de commissaris
          3. Goedkeuring van de jaarrekening 2023
          4. Bestemming van het resultaat
          5. Kwijting te verlenen aan bestuurders raad van bestuur en commissaris
          6. Samenstelling raad van bestuur
          7. Benoeming mandaat commissaris
          8. Goedkeuring van de notulen van de vergadering
          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:

          Effectieve: Mevrouw Kathy Stalpaert Ketelstraat 95b 3454 Geetbets. E-mailadres: kathy.stalpaert@gmail.com

          Plaatsvervanger: Mevrouw Anita Coenen Leeuwbeekstraat 6a 3454 Geetbets. E-mailadres: anita.coenen@skynet.be

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De agenda van de algemene vergadering van Kanvaz bv op 5 juni 2024 goed te keuren.

          Artikel 2.

          De vertegenwoordiger Effectieve: Mevrouw Kathy Stalpaert Ketelstraat 95b 3454 Geetbets. E-mailadres: kathy.stalpaert@gmail.com, plaatsvervanger: Mevrouw Anita Coenen Leeuwbeekstraat 6a 3454 Geetbets. E-mailadres: anita.coenen@skynet.be wordt gemandateerd om alle agendapunten op de agenda van de algemene vergadering Kanvaz bv op 5 juni 2024 goed te keuren.

          Artikel 3.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan KANVAZ Directie@kanvaz.be

        • Ecowerf - Algemene vergadering van 12 juni 2024

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
          2. De deelname van de gemeente in de opdrachthoudende vereniging EcoWerf, Intergemeentelijk milieubedrijf Oost-Brabant.
          3. De statuten van EcoWerf zoals goedgekeurd door de buitengewone algemene vergadering van 15 december 2021.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 27 mei 2019 houdende "Ecowerf - aanduiding vertegenwoordiging aanpassing.".
          2. De uitnodiging van 12 april 2024 voor de algemene vergadering van EcoWerf van 12 juni 2024 en met bijbehorende agenda en bijlagen.
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Ecowerf wordt gehouden op 12 juni 2024 met volgende punten op de agenda

          1. Samenstelling van het bureau
          2. Goedkeuring verslag van de bijzondere algemene vergadering dd. 20/12/2023
          3. Jaarverslag 2023
            3.1. Verslag van de activiteiten
            3.2. Jaarrekening per 31/12/2023 (jaarrekening Ecowerf, geconsolideerde jaarrekening) - verslag van de commissaris-revisor
          4. Decharge bestuurders, decharge bedrijfsrevisor
          5. Diversen
          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van Ecowerf voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:

          Effectieve: De heer Tony Jacobs Dorpsstraat 33Bus4 3450 Geetbets. E-mailadres: tony@tonyjacobs.eu

          Plaatsvervanger: De heer Jo Roggen Singel 19 3450 Geetbets. E-mailadres: jo.roggen@gmail.com

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De agendapunten van de algemene vergadering van 12 juni 2024 van de opdrachthoudende vereniging EcoWerf worden goedgekeurd.

          Artikel 2.

          De heer Tony Jacobs, raadslid, met als plaatsvervanger de heer Jo Roggen, burgemeester, wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van EcoWerf van 12 juni 2024 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissing conform dit besluit. 

          Artikel 3.

          Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan de opdrachthoudende vereniging middels het bezorgen van een afschrift aan EcoWerf, tav Ann Verloo, managementassistent.

        • De Watergroep - algemene vergadering 14 juni 2024.

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art 40 en 41.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 25 februari 2019 houdende "De watergroep - aanduiding vertegenwoordiging.".
          2. De e-mail van 08 mei 2024 van de Watergroep.
          Probleemstelling

          De buitenewone algemene vergadering van De Watergroep zal plaatsvinden op 14 juni 2024.

          De agenda van de algemene vergadering is als volgt:

          • Jaarverslag 2023 van de raad van bestuur
          • Verslag van de commissaris over de jaarrekening 2023
          • Goedkeuring van de jaarrekening 2023
          • Kwijting aan de bestuurders
          • Kwijting aan de commissaris
          Motivering

          De agenda kan goedgekeurd worden.

          Roland Strouven, Glabbeekstraat 126 3450 Geetbets. E-mailadres: roland_strouven@skynet.be en Germain Vandezande, Kwadestraat 75 3450 Geetbets. E-mailadres: vandezandegermain@hotmail.be werden in vergadering van 25 februari 2019 respectievelijk als effectieve en plaatsvervangende vertegenwoordigers aangeduid voor alle algemene en buitengewone algemene vergaderingen van de Watergroep.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De dagorde van de algemene vergadering van De Watergroep van 14 juni 2024 goed te keuren en de vertegenwoordiger op te dragen dit eveneens te doen in de algemene vergadering.

          Artikel 2.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan De Watergroep.

        • Creat Services dv (voorheen TMVS dv) - algemene vergadering 18 juni 2024.

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. Het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking (hierna kortweg “DIS”).
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 28 februari 2022 houdende "Toetreding tot de aankoopcentrale CREAT via de dienstverlenendee vereniging ‘Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (TMVS)’.".
          2. De statuten van TMVS zoals goedgekeurd door de buitengewone algemene vergadering van 10 december 2019.
          3. De gemeenteraadsbeslissing van 28 februari 2022 houdende "Dienstverlenende vereniging “Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (TMVS) -aanduiding van de vertegenwoordiging in de algemene vergadering.".
          Probleemstelling

          De agenda van de algemene vergadering Creat Services dv van 18 juni 2024 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten zijn:

          1. Wijziging van vermogen
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
          3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2023
          4. Verslag van de commissaris
          5. a. Goedkeuring van de jaarrekening ove rhet boekjaar 2023 afgesloten per 31 december 2023
             b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over het boekjaar 2023
          6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
          7. Actualisering presentievergoeding
          8. Statutaire benoemingen
          Varia.

          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Voor de algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging “Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (TMVS)’ werden volgende raadsleden aangeduid:
          Effectief lid: Kris Swinnen, voorzitter gemeenteraad, e-mail: swinnenkris@gmail.com
          Plaatsvervangend lid: Jo Roggen, burgemeester, e-mail: jo.roggen@gmail.com.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Jaarvergadering Creat Services dv van 18 juni 2024 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:

          1. Wijziging van vermogen
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
          3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2023
          4. Verslag van de commissaris
          5. a. Goedkeuring van de jaarrekening ove rhet boekjaar 2023 afgesloten per 31 december 2023
             b. Goedkeuring van de voorgestelde winstverdeling over het boekjaar 2023
          6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
          7. Actualisering presentievergoeding
          8. Statutaire benoemingen
          Varia

          Artikel 2.

          De raad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger, met name de heer Kris Swinnen/Jo Roggen, op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Jaarvergadering van Creat Services dv vastgesteld op 18 juni 2024, te onderschrijven en zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Jaarvergadering.

          Artikel 3.

          Een afschrift van deze beslissing te versturen aan: Creat Services dv, p/a Intercommunaal Beheer, Stropstraat 1 te 9000 Gent of per elektronische post, 20240618AV@farys.be 

        • Interleuven - Algemene vergadering van 19 juni 2024.

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 77 en 78.
          Voorgaande
          1. Het schrijven van 18 april 2024 van Interleuven met de dagorde van de algemene vergadering van 19 juni 2024.
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Interleuven wordt gehouden op 19 juni 2024 met volgende punten op de agenda:

          1. Samenstelling van het bureau

          2. Goedkeuring verslag buitengewone algemene vergadering dd. 13 december 2023

          3. Verslag over de activiteiten 2023

          4. Jaarrekening per 31-12-2023 en verslag van de commissaris-revisor

          5. Verwerking van de resultaten krachtens art. 44 van de statuten

          6. Kwijting te verlenen aan bestuurders en commissaris-revisor

          7. Verkoop Brouwersstraat 6: maatschappelijke zetel

          8. Diversen

          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van Interleuven voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:

          Effectieve: De heer Kris Swinnen Halstraat 11 3450 Geetbets. E-mailadres: swinnenkris@gmail.com.

          Plaatsvervanger: De heer Tony Jacobs Dorpsstraat 33 Bus4 3450 Geetbets. E-mailadres: tony@tonyjacobs.eu.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          Als vertegenwoordigers werden volgende personen aangeduid:

          Effectieve: De heer Kris Swinnen Halstraat 11 3450 Geetbets. E-mailadres: swinnenkris@gmail.com.

          Plaatsvervanger: De heer Tony Jacobs Dorpsstraat 33 Bus4 3450 Geetbets. E-mailadres: tony@tonyjacobs.eu.

          Artikel 2.

          Het mandaat van de vertegenwoordiger inzake de agenda van de algemene vergadering van 19 juni 2024 van Interleuven als volgt vast te stellen:

          - Goedkeuring van alle agendapunten van de algemene vergadering.

          Artikel 3.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan Interleuven, Brouwersstraat 6, 3000 Leuven.

        • Dienstverlenende vereniging Cipal - algemene vergadering 20 juni 2024.

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur inzonderheid art. 40 en titel 3 inzake de intergemeentelijke samenwerking.
          2. De statuten van Cipal, inzonderheid art. 35 inzake de samenstelling van de algemene vergadering.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 27 juni 2022 houdende "Toetreding tot de dienstverlenende vereniging Cipal.".
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 27 juni 2022 houdende "Dienstverlenende vereniging Cipal"-aanduiding vertegenwoordiger algemene vergadering.
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Cipal dv wordt gehouden op 20 juni 2024 met de volgende punten op de agenda:

          1. Kennisname van het jaarverslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris over de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023
          2. Goedkeuring van de enkelvoudige jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023 met bestemming van het resultaat
          3. Kennisname van het jaarverslag van de raad van bestuur en het verslag van de commissaris over de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023
          4. Kennisname van de geconsolideerde jaarrekening van Cipal over het boekjaar 2023
          5. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders en aan de commissaris van Cipal voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar 2023
          6. Vervanging bestuurder
          7. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering
          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordiger voor de algemene vergadering voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid: Roland STROUVEN, schepen, Glabbeekstraat 126, 3450 GEETBETS, roland_strouven@skynet.be, met als plaatsvervanger de heer Tony JACOBS, gemeenteraadslid, Dorpsstraat 33 Bus4, 3450 GEETBETS, tony@tonyjacobs.eu.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          Op basis van de bekomen documenten en de toelichtende nota worden de agendapunten van de algemene vergadering van Cipal van 20 juni 2024 goedgekeurd.

          Artikel 2.

          De vertegenwoordiger van de gemeente wordt gemandateerd om op de algemene vergadering van Cipal van 20 juni 2024 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van de gemeente gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.

          Artikel 3.

          Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.

        • IGO - algemene vergadering van 21 juni 2024

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motivering van bestuurshandelingen.
          3. De wet van 11 april 1994 betreffende de openbaarheid van bestuur
          4. Het bestuursdecreet van 7 december 2018
          Voorgaande
          1. Het schrijven van IGO div 02 mei 2024 met de uitnodiging en agenda van de algemene vergadering van 21 juni 2024
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van IGO wordt gehouden op 21 juni 2024 met volgende punten op de agenda:

          1. Goedkeuring verslagen AV 15-12-2023
          2. Goedkeuring jaarverslag en jaarrekening 2023, inclusief verlenen kwijting aan bestuurders en commissari-revisor
          3. Goedkeuring rapportage kostendelende vereniging IGO div jaar 2023
          4. Aanstelling nieuw lid van het algemeen comité
            • Catharina (Ketty) Vanherle vervangt Peter Loosen (stad Tienen)
          5. Aanstelling nieuwe leden raad van bestuur
            • Greta Veeckmans vervangt Danny Van Goidsenhoven (cluster Tervuren-Huldenberg-Overijse-Hoeilaart)
          6. Ter info: bestuurlijke samenwerking tussen IGO div en IGO-W vzw in het kader van sociale economie
          7. Varia
          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen van IGO voor de duur van de legislatuur werden volgende personen aangeduid:

          Effectieve:Mevrouw Rita Soetaerts, Bronkaertsstraat 7 3450 Geetbets, E-mailadres; rita.soetaerts@gmail.com

          Plaatsvervanger: Kris Swinnen Halstraat 11 3450 Geetbets, E-mailadres;swinnenkris@gmail.com

          Publieke stemming
          Aanwezig: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, Herman Stiers
          Voorstanders: Kris Swinnen, Jo Roggen, Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De agenda van de algemene vergadering van IGO div goed te keuren.

          Artikel 2.

          Als vertegenwoordigers voor de algemene vergadering van IGO voor de duur van de legislatuur werden Rita Soetaerts en Kris Swinnen aangeduid.

          Artikel 3.

          De vertegenwoordiger wordt gemandateerd om alle agendapunten op de agenda van de algemene vergadering van 21 juni 2024 van IGO div goed te keuren.

        • Ethias - Algemene vergadering.

          Aanwezig: Kris Swinnen, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Burgemeester
          Chris Jamar, Nadia Najem, Elke Allard, schepenen
          Marcel Andries, Ingrid Claes, Bart Vlayen, Germain Vandezande, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Stijn Doms, Danny Ruysen, Tony Jacobs, Katrien Weckx, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Roland Strouven, derde schepen
          Natalie Chaltin, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Ethias vindt plaats op 13 juni 2024 om 10u via digitaal platform.

          De agenda is als volgt:

          1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2023.
          2. Goedkeuring van de jaarrekening afgesloten op 31 december 2023 en bestemming van het resultaat.
          3. Kwijting te verlenen aan de bestuurders voor hun mandaat.
          4. Kwijting te verlenen aan de commissaris voor zijn opdracht.
          5. Statutaire benoemingen - Client Board.
          6. Mandaat van commissaris - boekjaren 2023-2027-2028.
          Motivering

          De agenda van de vergadering kan goedgekeurd worden.

          Als vertegenwoordiger voor de algemene vergaderingen voor de duur van de legislatuur werd volgende persoon aangeduid: Luc Hendrickx.

          De agenda goed te keuren en voor de algemene vergadering: Luc Hendrickx als afgevaardigde aan te duiden.

          Artikel 1.

          De agenda van de algemene vergadering van Ethias op 13 juni 2024 goed te keuren.

          Artikel 2.

          De vertegenwoordiger Luc Hendrickx wordt gemandateerd om alle agendapunten op de agenda van de algemene vergadering van Ethias op 13 juni 2024 goed te keuren.

          Artikel 3.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan Ethias: algemene.vergadering@ethias.be

Namens Gemeenteraad,

Herman Stiers
Algemeen directeur

Kris Swinnen
Voorzitter van de raad