Terug
Gepubliceerd op 16/05/2023

Besluitenlijst  Vast bureau

di 16/05/2023 - 18:00 Bureel burgemeester

Besluitenlijst vast bureau van «van».

  • Notulen

    • Goedkeuring notulen van 9 mei 2023.

      Goedgekeurd

      De notulen werden samen met de dagorde aan de leden van het vast bureau bezorgd. Als er hierover geen opmerkingen zijn, kunnen deze goedgekeurd worden.

      Voorstel van beslissing:

      De notulen goed te keuren.

  • Algemene financiering

    • Financiële dienst - goedkeuring bestelbons

      Goedgekeurd

      Goedkeuring van de bestelbonnrs O/2023/19 t.e.m. O/2023/20.

      Voorstel van beslissing:

      De bestelbonnrs goed te keuren.

    • Financiële dienst - goedkeuring verzamelstaatlijsten vorderingen

      Goedgekeurd

      Goedkeuring van de verzamelstaat vorderingen O/2023/34 t.e.m. de verzamelstaat vorderingen O/2023/35.

      Voorstel van beslissing:

      De verzamelstaten vorderingen goed te keuren.

    • Financiële dienst - goedkeuringslijsten aanrekeningen

      Goedgekeurd

      Goedkeuring van de aanrekeningslijsten O/2023/92 t.e.m. O/2023/94.

      Voorstel van beslissing:

      De aanrekeningslijsten goed te keuren.

  • Algemeen beleid

    • Vergaderingen vast bureau juli en augustus.

      Goedgekeurd

      In de vakantieperiode wordt de frequentie van de vergaderingen van het vast bureau aangepast

      Voorstel van beslissing:

      De vergaderkalender van het vast bureau in de maanden juli en augustus vast te stellen als volgt:

      Dag

      Datum

      dinsdag

      4/07/2023

      dinsdag

      25/07/2023

      dinsdag

      8/08/2023

      dinsdag

      22/08/2023

      Telkens om 14u.

    • Personeel

      • Aanpassing prestatiebreuk maatschappelijk assistent(e)

        Goedgekeurd

        Aanvraag om vermindering van uren en zo de prestatiebreuk te wijzigen van 38/38ste naar 30,40/38ste.

        Voorstel van beslissing:

        Prestatiebreuk aan te passen van 38/38ste naar 30,40/38ste.

  • Welzijn

    • Ondertekening van een partnercharter"Iedereen verdient vakantie".

      Goedgekeurd

      Ondertekening van een partnercharter bij Toerisme Vlaanderen naar aanleiding van het vernieuwde decreet van 1 juli 2022.

      Voorstel van beslissing:

      Het partnercharter "Iedereen verdient vakantie" goed te keuren met aanstelling van Sonia Vanhees, maatschappelijk assistente, als hoofdverantwoordelijke en Anja Marcq, als boeker van het bemiddelingskantoor voor sociaal toerisme, zijnde Rap-op-stap.

    • Goedkeuring : Jaarverslag 2022, tevredenheidsenquête 2022 en kwaliteitsplanning 2023 Dienst Gezinszorg

      Goedgekeurd

      Samen met OCMW Glabbeek werken we verder aan de uitbouw van de dienst gezinszorg.

      De erkende diensten voor gezinszorg (DG) zijn verplicht om jaarlijks een weergave en evaluatie van gerealiseerde acties op vlak van kwaliteitsbeheersing,-verbetering en -borging voor de dienst op te maken. Dit dient tot uiting te komen in de jaarlijkse kwaliteitsjaarverslag en de kwaliteitsplanning. Beide documenten zijn ter inzage en dienen ter beschikking worden gehouden voor de bevoegde administratie. De documenten zijn voorbereid door de verantwoordelijke van de DG en ter beschikking gesteld via een inzagemap aan de leden van het vast bureau ter goedkeuring.

    • Goedkeuring van de procedure wachtlijstbeheer en doorverwijzing voor de dienst gezinszorg.

      Goedgekeurd

      De erkende diensten gezinszorg zijn verplicht een procedure wachtlijstbeheer en doorverwijzing op te maken. Door de samenwerking met OCMW Glabbeek dienen de gebruikte procedures met elkaar overeen te stemmen.

      Voorstel van beslissing:

      Akkoord te gaan met de procedures wachtlijstbeheer en doorverwijzing van de dienst gezinszorg van het OCMW van Glabbeek.