Tue 14/10/2025 - 16:00 Bureel burgemeester
De notulen werden samen met de dagorde aan de leden van het college bezorgd. Als er hierover geen opmerkingen zijn, kunnen deze goedgekeurd worden.
Voorstel van beslissing:
De notulen goed te keuren.
Goedkeuring van de bestelbonnrs G/2025/645 t.e.m. 678.
Voorstel van beslissing:
De bestelbons goed te keuren.
Goedkeuring van de aanrekeningslijsten G/2025/119 t.e.m. 121.
Voorstel van beslissing:
De aanrekeningslijsten goed te keuren.
Goedkeuring van de verzamelstaat vorderingen G/2025/148 & 149 (VK) en de verzamelstaat vorderingen G/2025/151 (VK ALFA).
Voorstel van beslissing:
De verzamelstaten goed te keuren.
De notulen van de vergadering werden aan het college overgemaakt.
Het overzicht van de agendapunten is als volgt:
Voorstel van beslissing:
Kennis te nemen van de notulen van de vergadering dd. 17 september 2025 van de kerkraad Sint Paulus en Sint Petrus Geetbets.
Geen schorsend beroep in te stellen tegen de beslissingen vermeld in de notulen.
Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan de kerkfabriek Sint Paulus en Sint Petrus Geetbets via Religiopoint.
De notariële brief van Notaris Notarissen Cops & Swenters dd.25 september 2025, in uitvoering van art. 5.2.2 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, betreffende de verdeling van een perceel grond.
Bedoeling verdeling: lot 1A + 2A: schenking aan Clemens Arno, lot 1B + 2B: schenking aan Clemens Nette
Voorstel van beslissing
Dat deze op het plan voorgestelde verdeling geen aanleiding geeft tot opmerkingen.
Aanvraag voor de verlenging van een privatieve ingebruikname van het openbaar domein voor het plaatsen van een container en stelling ter hoogte van Drinkteilstraat 4.
Oppervlakte: 16 m²
Periode: vanaf 20 september 2025 tot en met 15 november 2025.
Voorstel van beslissing:
De ingebruikname toe te staan.
Onder volgende voorwaarden:
Verschuldigde retributie: € 228,00
Het betreft de plaatsing van een verkeersspiegel voor de algemene verkeersveiligheid.
Locatie plaatsing spiegel: kruispunt Spoorwegstraat - Glabbeekstraat.
Advies van de politie van 7 oktober 2025: gunstig.
Voorstel van beslissing:
Plaatsing van de spiegel gelet op het algemeen belang van de verkeersveiligheid.
De dienst Vrije Tijd stelt voor om het aanbod aan speeltoestellen in speelterrein “Speelgroen” te Hogen uit te breiden. Hiervoor werd door de technische dinest een bestek opgesteld.
Voorstel van beslissing:
Goedkeuring te verlenen aan de gunning voor de opdracht "Speeltoestel site Speelgroen, Hogen".
Het agentschap Natuur en Bos heeft een kapmachtiging verleend voor het vellen van het bos met populieren op het kruispunt Kasteellaan - Borgloonstraat. Bij de kap, houtverkoop, omvorming en inrichting wordt de gemeente door het lidmaatschap bij Bosgroep Vlaams-Brabant vzw ondersteund. Na ondertekening van een overeenkomst kan de Bosgroep de te kappen bomen schalmen (opmeten en merken voor verkoop). De te kappen bomen worden opgenomen in een onderhandse houtverkoop van een groter lot bomen. In een overeenkomst wordt een werkwijze, minimumprijs en commissie vastgelegd.
Voorstel van beslissing:
De overeenkomsten voor het schalmen van de te kappen bomen en deelname aan een onderhandse houtverkoop te ondertekenen.
Een firma vraagt een jaarvergunning voor het uitvoeren en signaleren van kleine dringende werken op de openbare weg, categorie 3 in het kader van de code voor infrastructuur- en nutswerken langs gemeentewegen van de VVSG en categorie 6 in het kader Ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken, verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
Voorstel van beslissing:
Toelating te verlenen onder voorwaarden.
De retributie activiteiten vrije tijd 2025 dient opnieuw goedgekeurd te worden nadat de activiteit 'troostlezing Nooit Alleen door Anja Deferm' toegevoegd werd.
Voorstel van beslissing
De retributie activiteiten vrije tijd 2025 goed te keuren.
De kerk van Grazen wordt gebruikt voor uiteenlopende activiteiten: culturele aangelegenheden zoals concerten en lezingen, maar ook infovergaderingen en presentaties. Hiervoor is een audiovisuele installatie nodig die degelijk en gebruiksvriendelijk is.
Voorstel van beslissing:
Goedkeuring te verlenen aan de gunning van de opdracht “Audiovisuele installatie kerk Grazen”.
In januari 2026 nemen alle Vlaamse lokale besturen het eLys-platform in gebruik en stappen ze zo over naar de digitale verwerking van een overlijden. Vóór de start van deze nieuwe werkwijze moeten de lokale besturen een toetredingsovereenkomst ondertekenen om te voldoen aan de AVG-wetgeving.
Voorstel van beslissing:
De toetredingsovereenkomst goedkeuren en ondertekenen.
Als contactpersoon de stafmedewerker te noteren.
De doelstellingenboom met actieplannen en acties moet worden afgewerkt om het MJP te kunnen opmaken.
Voorstel van beslissing:
De doelstellingenboom als volgt vast te stellen:
De beleidsdoelstellingen worden genummerd van 01 tot 04.
De actieplannen worden genummerd binnen de beleidsdoelstelling BD-AP.
De acties worden genummerd binnen het actieplan van de beleidsdoelstelling BD-AP-AC.
Actie 03-01-002 behoort tot de beleidsdoelstelling 03, binnen deze beleidsdoelstelling tot het actieplan 01 en binnen dit actieplan is het de actie 02.
01: We bouwen samen aan een efficiënte, effectieve, betrouwbare en transparante organisatie. |
01-01: We stappen op de digitale trein. |
01-01-001: We voeren de aanbevelingen van de ICT Roadmap uit. |
01-01-002: We verbeteren onze communicatie intern en naar de burger toe. |
01-02: We onderzoeken hoe we efficiënter kunnen zijn in de uitvoering van onze taakstellingen. |
01-02-001: We willen een aantrekkelijke en correcte werkgever zijn. |
01-02-002: We onderzoeken hoe we onze bestuurskracht kunnen verhogen. |
02: Een adequaat beheer vh patrimonium, openbaar domein, en een duurzaam en transparant omgevingsbeleid. |
02-01: We creëren een kader voor de duurzame aanvaardbare ontwikkeling dorpen en buitengebied. |
02-01-001: We verankeren de ontwikkelde visie op het woongebied in ruimtelijke beleidsinstrumenten. |
02-01-002: We ontwikkelen een visie op de open ruimte. |
02-01-003: We zijn op vlak van omgeving voortrekker in intergemeentelijke samenwerking binnen de Getestreek. |
02-02: We voeren het patrimoniumplan uit. |
02-02-001: We ronden de vernieuwing site De Poel in Grazen af. |
02-02-002: We streven naar een correct beheer van toegangen tot de gebouwen door uitvoering van het sleutelplan. |
02-02-003: We moderniseren het kerkgebouw te Grazen. |
02-02-004: We maken onze begraafplaatsen aangenamer en ecologisch door deze op te waarderen en te vergroenen. |
02-02-005: We voeren het kerkenbeleidsplan uit. |
02-02-006: We kopen en verkopen bepaalde eigendommen van het patrimonium. |
02-03: We benutten de samenwerking met externen als opportuniteit om ons wegennet te verbeteren. |
02-03-001: Collector Oude Spoorweg AQF20.101 (Glabbeekstraat) |
02-03-002: Project Aansluiting Hulsberg via de Glabbeekstraat AQF22.965 |
02-03-003: Project Biesemstraat, Titerveldweg, Bruinenveldweg FLU.R2569 |
02-03-004: Verbindingsriolering Rummen F1 AQF21.131 (Biesemstraat en Leeuwbeekstraat) |
02-03-006: Project verbindingsriolering Rummen F2 AQF22.404/ FLU.R5293 / FLU.R5294 |
02-03-007: Project Verbindingsriolering Grazen AQF21.125 (Dorpsstraat,Verdaelstraat en Vijverstraat) |
02-03-008: Project riolering in Verdaelstraat en Bronckaertstraat FLU.2561 |
02-04: We gaan preventief en adaptief werken om ons grondgebied klimaatrobuust te maken. |
02-04-001: Wij participeren aan projecten rond veilige fietspaden en fietsverbindingen |
02-04-002: We zetten verder in op de verledding van de straatverlichting. |
02-04-003: We werken het project erosiebestrijding uit(Wadi Glabbeekstraat) |
02-04-004: We leggen een waterbufferbekken aan (Overbeek). |
02-04-005: We versterken de groenblauwe dooradering van het landschap. |
02-04-006: We geven uitvoering aan ons trage wegenplan. |
03: We bouwen aan een lokale gemeenschap waar iedereen zich kan ontwikkelen en ontspannen. |
03-01: We blijven inzetten op een kwalitatief en breed toegankelijk vrijetijdsaanbod |
03-01-001 : We trekken resoluut de kaart van kindvriendelijke gemeente |
03-01-002: We organiseren evenementen en activiteiten voor alle leeftijden en interesses |
03-02: We faciliteren een kwaliteitsvolle opvang voor kinderen tot en met 12 jaar. |
03-02-001: Geetbets vervult de regierol in het kader van BOA |
03-02-002: We baten een kwaliteitsvolle kinderopvang uit. |
03-02-003: We ondersteunen de uitbreiding van plaatsen bij crèches. |
03-02-004: Tijdens de schoolvakanties zorgen we voor een aanvullende aanbod op de buitenschoolse opvang. |
03-03: We willen een solide en ondersteunend beleid uitrollen voor de ondernemers binnen onze regio. |
03-03-001: We creëren een sterk netwerk van ondernemers. |
04: Een veilige en zorgzame gemeenschap waar iedereen telt en wederzijds respect wordt nagestreefd. |
04-01: we willen de veiligheid van onze inwoners en het wederzijds respect waarborgen. |
04-01-001: We willen de verkeersveiligheid verhogen door middel van trajectcontroles. |
04-01-002: We zetten in op handhaving. |
04-02: Het welzijn van elke inwoner staat centraal. |
04-02-001: We brengen de zorg, welzijn en administratie korter bij onze burger. |
04-02-002: We zorgen dat inwoners niet achterblijven op vlak van taal, mobiliteit of digitale vaardigheden. |
04-02-003:We streven naar veilige, gezonde en duurzame woningen voor inwoners met een beperkt inkomen. |
04-02-004: We vangen de impact van de beperking van de werkloosheidsuitkering op. |
04-03: Er is aandacht voor het dierenwelzijn |
04-03-001: we behouden de erkenning als diervriendelijke gemeente |
Volgende acties te bepalen als prioritair:
De definitieve lijsten met betrekking tot beleidsdomeinen, beleidsitems en personeelsleden per beleidsitem moeten worden vastgelegd. Er zijn wijzigingen in onderverdeling en omschrijvingen gebeurd ten opzichte van het vorige MJP.
Voorstel van beslissing:
De beleidsitems als volgt vast te stellen:
Code |
Omschrijving |
Beleidsveld code |
Beleidsveld omschrijving |
0010-00 |
Algemene overdrachten tussen de verschillende bestuurlijke niveaus |
10 |
Algemene overdrachten tussen de verschillende bestuurlijke niveaus |
0020-00 |
Fiscale aangelegenheden |
20 |
Fiscale aangelegenheden |
0030-00 |
Financiële aangelegenheden |
30 |
Financiële aangelegenheden |
0040-00 |
Transacties in verband met de openbare schuld |
40 |
Transacties in verband met de openbare schuld |
0050-00 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
50 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
0050-01 |
Glabbeek |
50 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
0050-02 |
Pastorij Rummen |
50 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
0050-03 |
Pastorij Geetbets |
50 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
0090-00 |
Overige algemene financiering |
90 |
Overige algemene financiering |
0100-00 |
Politieke organen |
100 |
Politieke organen |
0101-00 |
Officieel ceremonieel |
101 |
Officieel ceremonieel |
0110-00 |
Secretariaat |
110 |
Secretariaat |
0111-00 |
Fiscale en financiële diensten |
111 |
Fiscale en financiële diensten |
0112-00 |
Personeelsdienst en vorming |
112 |
Personeelsdienst en vorming |
0119-00 |
Overige algemene diensten |
119 |
Overige algemene diensten |
0130-00 |
Administratieve dienstverlening |
130 |
Administratieve dienstverlening |
0150-00 |
Internationale relaties |
150 |
Internationale relaties |
0190-00 |
Overig algemeen bestuur |
190 |
Overig algemeen bestuur |
0200-00 |
Wegen |
200 |
Wegen |
0210-00 |
Openbaar vervoer |
210 |
Openbaar vervoer |
0290-00 |
Overige mobiliteit en verkeer |
290 |
Overige mobiliteit en verkeer |
0300-00 |
Ophalen en verwerken van huishoudelijk afval |
300 |
Ophalen en verwerken van huishoudelijk afval |
0309-00 |
Overig afval- en materialenbeheer |
309 |
Overig afval- en materialenbeheer |
0319-00 |
Overig waterbeheer |
319 |
Overig waterbeheer |
0329-00 |
Overige vermindering van milieuverontreiniging |
329 |
Overige vermindering van milieuverontreiniging |
0341-00 |
Erosiebestrijding |
341 |
Erosiebestrijding |
0350-00 |
Klimaat en energie |
350 |
Klimaat en energie |
0390-00 |
Overige milieubescherming |
390 |
Overige milieubescherming |
0400-00 |
Politiediensten |
400 |
Politiediensten |
0410-00 |
Brandweer |
410 |
Brandweer |
0470-00 |
Dierenbescherming |
470 |
Dierenbescherming |
0480-00 |
Bestuurlijke preventie (incl. GAS) |
480 |
Bestuurlijke preventie (incl. GAS) |
0490-00 |
Overige elementen van openbare orde en veiligheid |
490 |
Overige elementen van openbare orde en veiligheid |
0500-00 |
Handel en middenstand |
500 |
Handel en middenstand |
0520-00 |
Toerisme - Onthaal en promotie |
520 |
Toerisme - Onthaal en promotie |
0520-20 |
Toerisme - Onhaal en promotie |
520 |
Toerisme - Onthaal en promotie |
0529-00 |
Overige activiteiten inzake toerisme |
529 |
Overige activiteiten inzake toerisme |
0530-00 |
Land-, tuin- & bosbouw |
530 |
Land-, tuin- & bosbouw |
0600-00 |
Ruimtelijke planning |
600 |
Ruimtelijke planning |
0629-00 |
Overig woonbeleid |
629 |
Overig woonbeleid |
0640-00 |
Elektriciteitsvoorziening |
640 |
Elektriciteitsvoorziening |
0650-00 |
Gasvoorziening |
650 |
Gasvoorziening |
0660-00 |
Communicatievoorzieningen |
660 |
Communicatievoorzieningen |
0670-00 |
Straatverlichting |
670 |
Straatverlichting |
0680-00 |
openbaar groen |
680 |
Groene ruimte |
0703-00 |
Openbare bibliotheken |
703 |
Openbare bibliotheken |
0709-00 |
Overige culturele instellingen |
709 |
Overige culturele instellingen |
0709-01 |
De Poel : cultuurzaal |
709 |
Overige culturele instellingen |
0709-10 |
Palace |
709 |
Overige culturele instellingen |
0709-11 |
Parochiezaal Rummen |
709 |
Overige culturele instellingen |
0709-12 |
Voormalige kerk Grazen |
709 |
Overige culturele instellingen |
0709-31 |
Buurthuis Grazen |
709 |
Overige culturele instellingen |
0710-00 |
Feesten en plechtigheden |
710 |
Feesten en plechtigheden |
0711-00 |
Openluchtrecreatie |
711 |
Openluchtrecreatie |
0719-00 |
Overige evenementen |
719 |
Overige evenementen |
0720-00 |
Monumentenzorg |
720 |
Monumentenzorg |
0740-00 |
Sport |
740 |
Sportsector- en verenigingsondersteuning |
0742-30 |
Sporthal Rummen |
742 |
Sportinfrastructuur |
0750-00 |
Jeugd |
750 |
Jeugdsector- en verenigingsondersteuning |
0750-30 |
De Poel |
750 |
Jeugdsector- en verenigingsondersteuning |
0750-40 |
Pastorij Hogen (Chiro) |
750 |
Jeugdsector- en verenigingsondersteuning |
0790-00 |
Erediensten |
790 |
Erediensten |
0790-01 |
Sint-Paulus parochie |
790 |
Erediensten |
0790-02 |
Sint-Ambrosius parochie |
790 |
Erediensten |
0790-03 |
O.L.V. Bezoeking parochie |
790 |
Erediensten |
0790-04 |
O.L.V. Vrede parochie |
790 |
Erediensten |
0790-11 |
Pastorij Sint-Paulus |
790 |
Erediensten |
0790-31 |
Sint-Annakapel Grazen |
790 |
Erediensten |
0820-00 |
Deeltijds kunstonderwijs |
820 |
Deeltijds kunstonderwijs |
0870-00 |
Ochtend- en avondtoezicht |
870 |
Sociale voordelen |
0900-00 |
Sociale bijstand |
900 |
Sociale bijstand |
0901-00 |
Voorschotten |
901 |
Voorschotten |
0902-00 |
Integratie van personen met vreemde herkomst |
902 |
Integratie van personen met vreemde herkomst |
0902-02 |
Hervestigingsprogramma : politiek vluchtelingen |
902 |
Integratie van personen met vreemde herkomst |
0903-00 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-01 |
LOI-Glabbeek |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-10 |
LOI - Glabbeekstraat 166 |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-21 |
LOI - Ketelstraat 48/1 |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-22 |
LOI - Ketelstraat 48/2 |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-23 |
LOI - Ketelstraat 48/3 |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0903-24 |
LOI - Ketelstraat 48/4 |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
0904-00 |
Activering van tewerkstelling |
904 |
Activering van tewerkstelling |
0909-00 |
Overige verrichtingen inzake sociaal beleid |
909 |
Overige verrichtingen inzake sociaal beleid |
0930-00 |
Sociale huisvesting |
930 |
Sociale huisvesting |
0930-20 |
Noodwoning Pastorijweg 37/6 |
930 |
Sociale huisvesting |
0930-23 |
Noodwoning Ketelstraat 48/3 |
930 |
Sociale huisvesting |
0943-00 |
Gezinshulp (huishoudhulp) |
943 |
Gezinshulp |
0943-01 |
Gezinszorg en aanvullende thuiszorg - DGAT |
943 |
Gezinshulp |
0944-00 |
Preventieve gezinsondersteuning |
944 |
Preventieve gezinsondersteuning |
0945-00 |
Kinderopvang (BKO) |
945 |
Kinderopvang |
0946-00 |
Thuisbezorgde maaltijden |
946 |
Thuisbezorgde maaltijden |
0947-00 |
Klusjesdienst |
947 |
Klusjesdienst |
0948-00 |
Poetsdienst (logistieke hulp) |
948 |
Poetsdienst |
0949-00 |
Overige gezinshulp |
949 |
Overige gezinshulp |
0949-01 |
Minder mobielencentrale |
949 |
Overige gezinshulp |
0949-02 |
Oppasdienst |
949 |
Overige gezinshulp |
0959-01 |
Noodoproeptoestellen |
959 |
Overige verrichtingen betreffende ouderen |
0959-02 |
Voetverzorgingsdienst |
959 |
Overige verrichtingen betreffende ouderen |
0959-03 |
Seniorenwerking |
959 |
Overige verrichtingen betreffende ouderen |
0984-00 |
Ontsmetting en openbare reiniging |
984 |
Ontsmetting en openbare reiniging |
0985-00 |
Gezondheidspromotie en ziektepreventie |
985 |
Gezondheidspromotie en ziektepreventie |
0990-00 |
Begraafplaatsen |
990 |
Begraafplaatsen |
0991-00 |
Crematoria |
991 |
Crematoria |
0992-00 |
Lijkbezorging |
992 |
Lijkbezorging |
De toewijzing van de beleidsvelden aan de beleidsdomeinen als volgt vast te stellen:
Code |
Benaming |
Beleidsveld |
Benaming beleidsveld |
0 |
Algemene financiering |
90 |
Overige algemene financiering |
0 |
Algemene financiering |
50 |
Patrimonium zonder maatschappelijk doel |
0 |
Algemene financiering |
40 |
Transacties in verband met de openbare schuld |
0 |
Algemene financiering |
30 |
Financiële aangelegenheden |
0 |
Algemene financiering |
20 |
Fiscale aangelegenheden |
0 |
Algemene financiering |
10 |
Algemene overdrachten tussen de verschillende bestuurlijke niveaus |
1 |
Algemeen beleid |
790 |
Erediensten |
1 |
Algemeen beleid |
500 |
Handel en middenstand |
1 |
Algemeen beleid |
190 |
Overig algemeen bestuur |
1 |
Algemeen beleid |
150 |
Internationale relaties |
1 |
Algemeen beleid |
130 |
Administratieve dienstverlening |
1 |
Algemeen beleid |
119 |
Overige algemene diensten |
1 |
Algemeen beleid |
112 |
Personeelsdienst en vorming |
1 |
Algemeen beleid |
111 |
Fiscale en financiële diensten |
1 |
Algemeen beleid |
110 |
Secretariaat |
1 |
Algemeen beleid |
101 |
Officieel ceremonieel |
1 |
Algemeen beleid |
100 |
Politieke organen |
2 |
Omgeving |
992 |
Lijkbezorging |
2 |
Omgeving |
991 |
Crematoria |
2 |
Omgeving |
990 |
Begraafplaatsen |
2 |
Omgeving |
680 |
Groene ruimte |
2 |
Omgeving |
670 |
Straatverlichting |
2 |
Omgeving |
660 |
Communicatievoorzieningen |
2 |
Omgeving |
650 |
Gasvoorziening |
2 |
Omgeving |
640 |
Elektriciteitsvoorziening |
2 |
Omgeving |
629 |
Overig woonbeleid |
2 |
Omgeving |
600 |
Ruimtelijke planning |
2 |
Omgeving |
530 |
Land-, tuin- & bosbouw |
2 |
Omgeving |
390 |
Overige milieubescherming |
2 |
Omgeving |
350 |
Klimaat en energie |
2 |
Omgeving |
341 |
Erosiebestrijding |
2 |
Omgeving |
329 |
Overige vermindering van milieuverontreiniging |
2 |
Omgeving |
319 |
Overig waterbeheer |
2 |
Omgeving |
309 |
Overig afval- en materialenbeheer |
2 |
Omgeving |
300 |
Ophalen en verwerken van huishoudelijk afval |
2 |
Omgeving |
290 |
Overige mobiliteit en verkeer |
2 |
Omgeving |
210 |
Openbaar vervoer |
2 |
Omgeving |
200 |
Wegen |
3 |
Veiligheid |
490 |
Overige elementen van openbare orde en veiligheid |
3 |
Veiligheid |
480 |
Bestuurlijke preventie (incl. GAS) |
3 |
Veiligheid |
470 |
Dierenbescherming |
3 |
Veiligheid |
410 |
Brandweer |
4 |
Vrije Tijd |
400 |
Politiediensten |
4 |
Vrije Tijd |
820 |
Deeltijds kunstonderwijs |
4 |
Vrije Tijd |
750 |
Jeugdsector- en verenigingsondersteuning |
4 |
Vrije Tijd |
742 |
Sportinfrastructuur |
4 |
Vrije Tijd |
740 |
Sportsector- en verenigingsondersteuning |
4 |
Vrije Tijd |
720 |
Monumentenzorg |
4 |
Vrije Tijd |
719 |
Overige evenementen |
4 |
Vrije Tijd |
711 |
Openluchtrecreatie |
4 |
Vrije Tijd |
710 |
Feesten en plechtigheden |
4 |
Vrije Tijd |
709 |
Overige culturele instellingen |
4 |
Vrije Tijd |
703 |
Openbare bibliotheken |
4 |
Vrije Tijd |
529 |
Overige activiteiten inzake toerisme |
4 |
Vrije Tijd |
520 |
Toerisme - Onthaal en promotie |
5 |
Welzijn |
985 |
Gezondheidspromotie en ziektepreventie |
5 |
Welzijn |
984 |
Ontsmetting en openbare reiniging |
5 |
Welzijn |
959 |
Overige verrichtingen betreffende ouderen |
5 |
Welzijn |
949 |
Overige gezinshulp |
5 |
Welzijn |
948 |
Poetsdienst |
5 |
Welzijn |
947 |
Klusjesdienst |
5 |
Welzijn |
946 |
Thuisbezorgde maaltijden |
5 |
Welzijn |
945 |
Kinderopvang |
5 |
Welzijn |
944 |
Preventieve gezinsondersteuning |
5 |
Welzijn |
943 |
Gezinshulp |
5 |
Welzijn |
930 |
Sociale huisvesting |
5 |
Welzijn |
909 |
Overige verrichtingen inzake sociaal beleid |
5 |
Welzijn |
904 |
Activering van tewerkstelling |
5 |
Welzijn |
903 |
Lokale opvanginitiatieven voor asielzoekers |
5 |
Welzijn |
902 |
Integratie van personen met vreemde herkomst |
5 |
Welzijn |
901 |
Voorschotten |
5 |
Welzijn |
900 |
Sociale bijstand |
5 |
Welzijn |
870 |
Sociale voordelen |
Op vraag van het OCMW en gestaafd met een model 3: attest inzake de wijziging van bevoegdheid en/of schrapping van het referentieadres opgemaakt door het OCMW van Geetbets wordt er een ambtshalve schrapping gevorderd op 1 oktober 2025.
Voorstel van beslissing:
De gevraagde ambtshalve schrapping uit de bevolkingsregisters van de gemeente Geetbets goed te keuren op datum van 1 oktober 2025.
Het betreft de vacantverklaring en aanwerving van een contractuele functie ‘administratief medewerker Burgerzaken’ C1-C3 voor bepaalde duur.
Voorstel van beslissing:
De functie van administratief medewerker Burgerzaken, C1-C3 in deeltijds (34,2/38) contractueel verband voor bepaalde duur vacant te verklaren. Hiervoor beroep te doen op de werfreserve en eerste persoon op deze lijst aan te werven voor 6 maanden vanaf 1 november 2025.
De ontwerpagenda van de gemeenteraad dient vastgesteld te worden.
De gemeenteraad kan samengeroepen worden op 27 oktober 2025 om 20.00 uur.
Voorstel van beslissing:
De voorzitter van de gemeenteraad te verzoeken de gemeenteraad samen te roepen op 27 oktober 2025 om 20.00 uur in de raadzaal van het Administratief Centrum Den Molencouter en volgende punten op de dagorde op te nemen:
OPENBAAR
NOTULEN
1. Goedkeuring notulen en zittingsverslag van 29 september 2025.
ALGEMENE FINANCIERING
2. Kerkfabriek St.-Paulus en St.-Petrus Geetbets - meerjarenplan 2026 - 2031.
3. Kerkfabriek Sint-Paulus en Sint-Petrus Geetbets - budgetwijziging 2025.
4. Kerkfabriek St.-Paulus en St.-Petrus Geetbets - budget 2026.
Belastingen en retributies
5. Rechtzetting contantbelastingreglement voor de inzameling en verwerking van het huishoudelijk afval en gelijkaardig bedrijfsafval dit zowel voor de huis-aan-huisinzameling, inzameling via sorteerstraten, inzameling op afroep, als de inzameling op het recyclagepark.
6. Retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein - Verlenging vanaf 1 januari 2026 tot en met 31 december 2028.
OMGEVING
VRIJE TIJD
7. Subsidiereglement betreffende de toelage voor het busvervoer naar de bibliotheek van de lagere scholen.
ALGEMEEN BELEID
Personeel
8. Raamovereenkomst collectieve hospitalisatieverzekering via GSD-V - Toetreding
VRAGEN EN ANTWOORDEN
9. Vragen en Antwoorden.