Terug
Gepubliceerd op 05/06/2025

Notulen  Gemeenteraad

ma 28/04/2025 - 20:00 Raadzaal
Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
Jo Roggen, Burgemeester
Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, schepenen
Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
Herman Stiers, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid
  • Openbaar

    • Notulen

      • Goedkeuring notulen en zittingsverslag van 31 maart 2025.

        Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
        Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
        Herman Stiers, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

        De gemeenteraad

        Juridische basis
        1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 32.
        Voorgaande
        1. De vergadering van de gemeenteraad van 31 maart 2025.
        Probleemstelling

        De notulen en het zittingsverslag van de vergadering van de gemeenteraad van 31 maart 2025 dienen te worden goedgekeurd.

        Motivering

        De ontwerpnotulen en zittingsverslag werden met de dagorde van de gemeenteraad meegestuurd.

        Indien er geen opmerkingen gemaakt worden, kunnen de notulen en het zittingsverslag worden goedgekeurd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
        Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

        De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad van 31 maart 2025 goed te keuren.

    • Algemene financiering

      • Belastingen en retributies

        • Retributiereglement inzameling asbest aan huis

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur inzonderheid art. 40 §3 en 41, lid 2, 14°.
          2. Het Materialendecreet van 23 december 2011 en latere wijzigingen.
          3. Ministerieel besluit tot toekenning van een subsidie aan Ecowerf voor een project in het kader van het asbestafbouwbeleid (perceel bronophaling).
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 26 april 2021 houdende “Retributiereglement inzameling asbest aan huis".
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 25 november 2024 houdende “Retributiereglement inzameling asbest aan huis".
          Probleemstelling

          De belastingen en retributies dienen door de gemeenteraad vastgesteld te worden voor het aanslagjaar 2025.

          Motivering

          De Vlaams minister van Omgeving keurde op 3 december 2020 de projectaanvraag van EcoWerf goed om via huis-aan-huis-inzameling de asbestafbouw in Vlaanderen te versnellen.

          Sinds 08 augustus 2024 kan men maximum 8 asbestzakken jaarlijks aanvragen en laten ophalen. Voordien was dit beperkt tot 5 asbestzakken. Dit komt neer op ongeveer 240m² dak. Om voor grotere oppervlakten te kunnen inzamelen wordt de inzameling per container ook mogelijk gemaakt. Het maximaal beschikbaar aantal containers per adres wordt vastgelegd op twee (komt neer op ongeveer 480 m² dak). 

          EcoWerf zal de containers ophalen tot 28 februari (en in zakken nog iets later) zodat ze nog alle kosten kunnen inbrengen tegen 1 april 2026. 

          Om dit geheel te kunnen regelen en een gedeelte van de kosten terug te vorderen is er een retributiereglement opgemaakt.

          Er is een aanpassing nodig voor de ophaling via container.

          Het retributiereglement moet geldig zijn tot 31 maart 2026.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          Het gemeentebestuur heft een retributie op de verkoop van kuubzakken en plaatzakken en inzameling via containers voor het inzamelen van asbestleien en/of -platen.

          Artikel 2.

          §1. De retributie bedraagt voor een:

          - bigbag (1 m³): € 30,00

          - plaatzak (1 m³): € 30,00

          - voor een container: € 170,00

          §2. Er kunnen jaarlijks maximum acht kuubzakken of acht asbestzakken (of een combinatie van zakken beperkt tot acht stuks) per adres aangekocht worden of maximum twee containers per adres gereserveerd worden. Hierbij zijn twee veiligheidskits en het ophalen van de kuub-of plaatzakken/containers aan huis inbegrepen.

          Artikel 3.

          Procedure:

          1. Inwoner vult een webformulier in of belt naar de Groene Lijn van EcoWerf;
          2. Asbestcoach neemt telefonisch contact op met de inwoner en maakt een afspraak voor een huisbezoek;
          3. De asbestcoach geeft ter plaatse informatie over veilige afbraak, verkoopt de zakken of boekt de containers aan de inwoner en maakt een afspraak voor ophaling;
          4. De inwoner vult de zak(ken)/container(s) korte tijd voor de ophaaldag;
          5. EcoWerf komt de zak(ken)/container(s) ophalen op de vooraf afgesproken ophaaldag.

          Artikel 4.

          EcoWerf wordt gemachtigd om de retributies, zoals vermeld in artikel 2, te innen. De wijze van betaling gebeurt uitsluitend op de door EcoWerf voorgeschreven wijze met name via Bancontact bij aflevering van de zakken.

          Artikel 5.

          Dit reglement vervangt de gemeenteraadsbeslissing van 25 november 2024 houdende “Retributiereglement inzameling asbest aan huis" vanaf 1 april 2025 en is geldig tot 31 maart 2026.

          Artikel 6.

          Op onderhavig besluit zijn de bepalingen van het algemeen bestuurlijk toezicht, opgenomen in het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, van toepassing. 

    • Omgeving

      • Ruimtelijke ordening

        • Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404): Zaak der wegen

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. Het decreet betreffende de omgevingsvergunning, inzonderheid art. 31 en 32.
          3. Het gemeentewegendecreet.
          Voorgaande
          1. De voorbereidende besprekingen met betrekking tot het project “Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404)”.
          2. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 19 april 2022 houdende het project “Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404)”: Goedkeuring prijsofferte opmaak rooilijn- en innemingsplannen voor de Heffelstraat, vanaf Oppenstraat tot aan huisnr. 12 (grens Nieuwerkerken), de Grote Baan, vanaf de Oppenstraat tot aan huisnr. 128 (grens Nieuwerkerken), de Kapelstraat, de Schelfstraat.
          3. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 19 april 2022 houdende het project “Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404)”: Goedkeuring prijsofferte opmaak rooilijn- en innemingsplannen voor de Oppenstraat, vanaf huisnr. 20 tot aan gracht Meuris, de Tappestraat, vanaf de Oppenstraat tot voorbij huisnr. 24, de Lutzestraat, vanaf de Oppenstraat tot huisnr. 40.
          4. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 19 april 2022 houdende het project “Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404)”: Goedkeuring prijsofferte opmaak rooilijn- en innemingsplannen voor de Ketelstraat, vanaf het kruispunt met de Kasteellaan tot aan het kruispunt met de Kraaistraat, de Kraaistraat, vanaf het kruispunt met de Ketelstraat tot aan het kruispunt met de Grote Steenweg, de Grote Baan, vanaf kruispunt met de Ketelstraat tot aan huisnr. 20, zijstraat Kraaistraat tot aan huisnr. 47.
          5. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 19 april 2022 houdende het project “Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404)”: Goedkeuring offerte voor opmaak start- en projectnota fietspaden voor het deel van de Ketelstraat en Kraaistraat.
          6. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 4 juli 2023 houdende "Project Verbindingsriolering Rummen Fase 2 (Aquafin 22.404) - goedkeuring offerte parkeerbezettingsonderzoek Ketelstraat - Sweco".
          Probleemstelling

          Binnen de 60 dagen na het initieel verzoek om een beslissing over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg, bezorgt de gemeente de desbetreffende beslissing aan de bevoegde overheid, uiterlijk 17 mei 2025. De gemeenteraad neemt daarbij kennis van de standpunten, opmerkingen en bezwaren die zijn ingediend tijdens het openbaar onderzoek dat liep van 27 maart tot en met 25 april 2025.

          Een vergunning voor aanvragen met aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg kan pas verleend worden na goedkeuring over de aanleg, wijziging,
          verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg door de gemeenteraad. Als de gemeenteraad de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing niet heeft
          goedgekeurd, dan wordt de omgevingsvergunning geweigerd. De gemeenteraad kan voorwaarden in de beslissing opleggen en lasten eraan verbinden. De bevoegde overheid moet in de eventuele omgevingsvergunning de door de gemeenteraad opgelegde voorwaarden en lasten integraal opnemen en overnemen.

          Het openbaar onderzoek loopt parallel aan de procedure van de 'zaak der wegen', tot vrijdag 25 april 2025.

          Omwille van de timing zijn de eventuele standpunten, opmerkingen en bezwaren pas verwerkt en in bijlage beschikbaar zijn op maandagmiddag 28 april 2025, de dag van de gemeenteraad maar de krappe timing is onvermijdelijk.

          Motivering

          Binnen het project wordt een gescheiden rioleringsstelsel aangelegd in de Ketelstraat, Kraaistraat, Grote Baan, Lutzestraat, Tappestraat, Heffelstraat, Schelfstraat en de
          Kapelstraat. Het project is gelegen in het zuiveringsgebied van Geetbets. Het doel van het project is het verzamelen van de vuilvracht vanaf de Kraaistraat (ter hoogte
          van het kruispunt met de Grote Steenweg) en de Oppenstraat (en hierboven beschreven zijstraten) en zal via de Ketelstraat aansluiten op de bestaande Collector in de Biesemstraat (VBR Rummen fase 1).

          Voor de aanleg van de rioleringsinfrastructuren dient de bestaande rijweginfrastructuur opgebroken te worden. Achteraf wordt de rijweginfrastructuur heraangelegd zoals hieronder per segment/straatdeel beschreven. Voor de aanleg van de riolering (DWA-, RWA- en plaatselijk de persleiding) wordt de volledige bestaande rijweg opgebroken. Aangezien in de Ketelstraat, Kraaistraat, Grote Baan en de Oppenstraat een aantal huisaansluitingen moeten, worden gerealiseerd, zal hiervoor ook het bestaand fietspad worden opgebroken en heraangelegd. Voor de zijstraten is er veel minder bebouwing aanwezig. Hier wordt de situatie per zone bekeken. De oppervlakte van de bestaande en de toekomstige verharding van de rijweg en het fietspad wijzigt enkel in de Ketelstraat omwille van de aanleg van fiets- en voetpad. Hier wordt een bijkomende oppervlakte van ca. 1.745 m² bijgelegd. Voor de overige straten binnen het projectgebied blijft de oppervlakte bestaand en toekomstig gelijk.

          Er werden vijf ontvankelijke bezwaren ingediend. Een zesde bezwaar werd niet tijdig ingediend, noch via de geijkte weg overgemaakt (digitaal via het Omgevingsloket of via gewone of aantekende brief).

          Twee bezwaren (Bezwaar 1 en Bezwaar 2) hebben (onrechtstreeks) betrekking op de ‘zaak der wegen’, met name de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van gemeentewegen in de omgevingsvergunningsaanvraag.

          Bezwaar 1: Onveilige verkeerssituatie ter hoogte van Ketelstraat 102

          Bezwaarindieners stellen dat het voetpad ter hoogte van Ketelstraat 102 heden slechts 0,50 m breed is. Het fietspad wordt bijkomend verbreed en de rijweg wordt ingericht voor tweerichtingsverkeer. Het voetpad zal daardoor bijkomend versmallen, ondanks het intensief gebruik. Er is geen bufferzone voorzien tussen voetpad, fietspad en rijweg ter hoogte van de voordeur van Ketelstraat 102, ter hoogte van het pleintje (“het Kanonneke”) op de hoek van de Ketelstraat en de Kraaistraat.

          Bezwaarindiener rijkt drie suggesties aan als alternatief voor de voorziene plannen, met als doel  meer ruimte te scheppen voor een voetpad, fietspad en een buffer ten opzichte van de woningen op de rooilijn:

          • Afschaffing van de parkeerplaatsen rond het pleintje;
          • Behoud huidige circulatierichtingen rondom het pleintje;
          • Voer een zone 30 en/of fietsstraat in voor de Ketelstraat en het pleintje.

          Bezwaar 2: Onduidelijkheid over de toegankelijkheid van woning Ketelstraat 125

          Bezwaarindiener kaart aan dat de plannen geen garanties bieden over de toegankelijkheid van de woning en perceel (voordeur, garagepoort en tuinpoort) Ketelstraat 125. Inritten en toegangen ontbreken op de plannen.

          BEHANDELING BEZWAREN

          De bezwaren die handelen over de zaak der wegen kunnen als volgt weerlegd worden:

          Bezwaar 1:

          De breedte van het openbaar domein is er plaatselijk beperkt en er is geen voortuinzone. Er is heden geen volwaardig voetpad aanwezig. Een beperkte verharde strook tussen het fietspad en rooilijn blijft behouden. De beschikbare ruimte tussen de langsgelegen woning Ketelstraat 104 en de woning aan de overzijde, Ketelstraat 127A is smaller.  Er is onvoldoende beschikbare ruimte om naast een kwalitatief doorlopend fietspad ook een voetpad aan te leggen.

          De parkeerplaatsen rond het pleintje worden verwijderd om de beschikbare ruimte maximaal te benutten. De circulatie en voorrangsregels rondom het plein wordt gewijzigd om de verkeerssituatie veiliger te maken. De voorziene ingrepen zijn gebaseerd op mobiliteitstellingen. Het aandeel zwaar verkeer bedraagt 15 à 20 % in de Kraaistraat en in Ketelstraat 20%. Uit deze tellingen bleek dat het niet aangewezen is een fietsstraat in te richten. De hoofdroute Kraaistraat – Ketelstraat wordt wel veiliger ingericht. De huidige oversteekbewegingen tussen de Ketelstraat en de Kraaistraat zijn gevaarlijk. Door deze hoofdroute als voorrangsweg in te richten wordt de situatie veiliger. Aan de overzijde van het pleintje wordt een autoluwe zone met een bushalte en fietsenstalling ingericht, vrij van doorgaand verkeer. Deze ingrepen zijn gunstig voor de zwakke weggebruiker en gebruikers van het openbaar vervoer.

          Bezwaar 2:

          De plannen bij de omgevingsvergunningsaanvraag voorzien niet in een wijziging van het openbaar domein tussen de wegenis en de rooilijn en voorgevel van Ketelstraat 125. Indien de zone tussen de wegenis en de rooilijn alsnog wordt heringericht, onthard of vernieuwd, moeten de bestaande, verharde toegangen naar de voordeur, garage en de tuinpoort gewaarborgd blijven.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets
          Onthouders: Ingrid Claes, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Met 12 stemmen voor, 4 onthoudingen

          Artikel 1.

          De gemeenteraad neemt kennis van de standpunten, opmerkingen en bezwaren uit het openbaar onderzoek dat liep van 27 maart tot 25 april 2025.

          Artikel 2.

          De gemeenteraad beslist de aanleg van de wegenis en de wijzigingen van de gemeentewegen in omgevingsvergunningsaanvraag OMV_202413326 (22.404 - Geetbets - VBR Rummen fase 2) en de behandeling van de bezwaren goed te keuren.

      • Openbare werken

        • Verlenging van het samenwerkingscontract met de sociale onderneming 'de Winning'

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.
          2. De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
          3. Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
          4. Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
          5. De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
          6. De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid art. 36.
          7. Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
          8. Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
          Voorgaande
          1. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 13 mei 2014 houdende ''Subsidiëring milieu en natuurtaken door doelgroepwerknemers”.
          Probleemstelling

          In 2014 werd besloten om een werking op te starten met doelgroepwerknemers die milieu en natuurtaken uitvoeren voor de gemeente.

          De gemeente kreeg hiervoor ook jaarlijks subsidies via Vlaanderen (€ 10.500,00 voor 1.200 uren).

          De initiële periode van subsidies liep van 2014 tot 2019. Nadien werd dit verlengd voor de werkingsjaren 2020 en 2021. Voor het inschakelen van de doelgroepwerknemers vanaf werkingsjaar 2022 kan de gemeente dus geen apart subsidies meer aanvragen. Omdat Vlaanderen het subsidielandschap wil vereenvoudigen werd de subsidie opgenomen in het Open Ruimtefonds. Vlaanderen gaat ervan uit dat deze middelen verder gebruikt zullen worden voor onder andere milieu en natuurtaken. De gemeente is echter vrij om het Open Ruimtefonds voor andere zaken aan te wenden.

          Indien er geen verderzetting van de inzet van de doelgroepwerknemers wordt voorzien dan moeten deze uren op een andere manier ingevuld worden. Het verlies aan flexibiliteit om in drukke periodes snel heel wat extra handen te hebben moet hierbij in rekening gebracht worden.

          Motivering

          Over het algemeen zijn er geen klachten over de huidige werking met doelgroepwerknemers.

          Het huidige pakket van 1.200 uren, vrij in te zetten over het gehele jaar, zorgt voor flexibiliteit waardoor in drukke periodes snel helpende handen ingeschakeld kunnen worden.

          Zo is er in de periode rond Allerheiligen bijvoorbeeld veel extra werk rond de kerkhoven, het pesticidenvrij beheer zorgt ervoor dat er veel handenarbeid nodig is.

          Door doelgroepwerknemers in te schakelen blijft de werkdruk voor de eigen arbeiders beheersbaar en kunnen in drukke periodes bijvoorbeeld snel 4 paar helpende handen ingeschakeld worden.

          De uurprijs van De Winning betreft € 24,00 per uur, excl. BTW

          De Winning werd de afgelopen jaren ingeschakeld in Geetbets. Ze kennen de gemeente reeds en ook de administratieve contacten verlopen vlot.

          De 1.200 uren van de afgelopen jaren blijken op dit moment voldoende als flexibel in te zetten werktijd.

          In het verleden werd gewerkt met 3 aparte contracten van 400 uren. Wenselijk is alles te vervatten in één contract om een duidelijker overzicht te kunnen bewaren.

          In totaliteit bedraagt de kostprijs voor 1.200 uren € 28.800,00 excl. BTW of € 34.848,00 incl. 21% BTW.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1

          De samenwerking met de doelgroepwerknemers verder te zetten voor in totaal 1.200 uren per jaar voor een bedrag van € 28.800,00 excl. BTW of € 34.848,00 incl. 21% BTW.

          Artikel 2

          De nodige budgetten hiervoor te voorzien in 2025.

          Artikel 3

          In 2025 samen te werken met de sociale onderneming "De Winning".

      • Milieu

        • Landbouwraad: samenstelling

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 304 §3.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2020 houdende "Landbouwraad - oprichting".
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 30 november 2020 houdende "Samenstelling landbouwraad". 
          3. De beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 8 april 2025 houdende "Landbouwraad: hernieuwing - kandidaturen".
          Probleemstelling

          In maart 2025 liep een oproep naar nieuwe leden in het gemeentelijk infoblad. Daarnaast is er ook een oproep gedaan via mail naar alle leden van de landbouwraad om zich opnieuw kandidaat te stellen. Tot dinsdag 1 april 2025 konden geïnteresseerden zich aanmelden via milieu@geetbets.be. De landbouwraad bestaat bij voorkeur uit:

          1. Eén vertegenwoordiger uit de Landelijke Gilden, die voldoet aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7;
          2. Eén vertegenwoordiger uit de Boerenbond, die voldoet aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7;
          3. Eén vertegenwoordiger van een andere organisatie verbonden met landbouw die zich aandient
          4. Eén afgevaardigde van de gemeentelijke schattingscommissie;
          5. 5 afgevaardigden die hun hoofdberoep in de agrarische sector hebben, onafhankelijk van een organisatie (bijvoorbeeld een producent van hoeveproducten, een uitbater van hoevetoerisme, een fruit –of bloementeler of een vertegenwoordiger van een andere nieuwe vorm van landbouwbedrijfsvoering);
          6. De schepen van landbouw, lid van ambtswege, niet stemgerechtigd
          7. Een vertegenwoordiger met inzet en positieve interesse voor land- en tuinbouw, aangeduid door elke fractie die deel uitmaakt van de gemeenteraad. Deze vertegenwoordigers zijn niet stemgerechtigd;
          8. Deze leden kunnen naar noodzaak eventueel aangevuld worden met deskundigen deze hebben uitsluitend een raadgevende bevoegdheid.

           Ten hoogste twee derde van de leden van de adviesraad mag van hetzelfde geslacht zijn. Er zijn te weinig vrouwelijke kandidaturen om hieraan te voldoen.

          Motivering

          Naar aanleiding van de hernieuwing van de landbouwraad werd een oproep naar kandidaten gedaan. De volgende kandidaturen werden ontvangen voor de landbouwraad:

          1. Eén vertegenwoordiger uit de Landelijke Gilden, die voldoet aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7.

          • geen

          2. Eén vertegenwoordiger uit de Boerenbond, die voldoet aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7.

          • geen

          3. Eén vertegenwoordiger van een andere organisatie verbonden met landbouw die zich aandient.

          • Katrien Maris  (0493 31 71 26, busselen.maris@gmail.com)

          4. Eén afgevaardigde van de gemeentelijke schattingscommissie.

          • Es Alfons (0497/29.85.52, alfons.es@skynet.be)

          5. 5 landbouwers, onafhankelijk van een organisatie (bijvoorbeeld een producent van hoeveproducten, een uitbater van hoevetoerisme, een fruit –of bloementeler of een vertegenwoordiger van een andere nieuwe vorm van landbouwbedrijfsvoering).

          • Yvo Langen, Dennenbosstraat 2a, 3450  Geetbets ( 0477/49.20.24, yvo.langen@telenet.be)
          • Filip Gooris, Glabbeekstraat 24, 3450 Geetbets (0473/84.32.85, flilp.gooris@gmail.com)

          6. De schepen van landbouw, lid van ambtswege, niet stemgerechtigd

          • Danny Ruysen (0495/34.00.84, danny.ruysen@hotmail.com)

          7. Een vertegenwoordiger met inzet en positieve interesse voor land- en tuinbouw, aangeduid door elke fractie die deel uitmaakt van de gemeenteraad. Deze vertegenwoordigers zijn niet stemgerechtigd.

          • Herman Cox, Grote Steenweg 150, 3454 Rummen (0497244936, hermannicole150@gmail.com)

          8. Deze leden kunnen naar noodzaak eventueel aangevuld worden met deskundigen deze hebben uitsluitend een raadgevende bevoegdheid.

          Er wordt niet voldaan aan de ratio man/vrouw. Ten hoogste twee derde van de leden van de adviesraad mag van hetzelfde geslacht zijn. 

          Hoewel het streven naar een evenwichtige man/vrouw-verdeling in de adviesraden een belangrijk uitgangspunt blijft, is het in het geval van de landbouwraad van Geetbets niet gelukt om deze verhouding te behalen. Toch menen wij dat dit in deze context niet problematisch is omwille van de volgende redenen: 

          • Beperkte beschikbaarheid: het aantal actieve vrouwelijke landbouwers in de regio is beperkt.
          • Focus op expertise: de samenstelling is gebaseerd op betrokkenheid en deskundigheid binnen de lokale landbouw, ongeacht geslacht.
          • Blijvende openheid: de raad blijft openstaan voor vrouwelijke deelname en zal dit bij toekomstige samenstellingen actief stimuleren. 
          Schepen D. Ruysen stelt voor het agendapunt te verdagen om dan ook kandidaten die actief zijn in een bedrijf in Geetbets, maar er niet woonachtig zijn ook te kunnen opnemen.
          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Dit agendapunt te verdagen.

        • Milieuadviesraad: samenstelling

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 304 §3.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2020 houdende "Milieuadviesraad - aanpassing".
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 30 november 2020 houdende "Samenstelling milieuadviesraad".
          Probleemstelling

          Naar aanleiding van de hernieuwing van de milieuadviesraad werd een oproep naar kandidaten gedaan. 

           De milieuraad bestaat bij voorkeur uit:

          1. Twee vertegenwoordigers van Natuurpunt, die voldoen aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7; 
          2. Een vertegenwoordiger van andere organisatie verbonden met milieu-natuur die zich aandient; 
          3. 5 geïnteresseerde inwoners met een affiniteit voor milieu-natuur, onafhankelijk van een organisatie; 
          4. De schepen van milieu-natuur, lid van ambtswege, niet stemgerechtigd;
          5. Een vertegenwoordiger met inzet en positieve interesse voor milieu-natuur, aangeduid door elke fractie die deel uitmaakt van de gemeenteraad. Deze vertegenwoordigers zijn niet stemgerechtigd;
          6. Deze leden kunnen naar noodzaak eventueel aangevuld worden met deskundigen deze hebben uitsluitend een raadgevende bevoegdheid
          Ten hoogste twee derde van de leden van de adviesraad mag van hetzelfde geslacht zijn.
          Motivering

          Volgende kandidaturen werden ontvangen voor de milieuadviesraad:

          1. Twee vertegenwoordigers van Natuurpunt, die voldoet aan de voorwaarden vermeld onder artikel 7. Stemgerechtigd

          • Roland Jacobs (wicca@skynet.be)
          • Marc Opdeweerdt (m.opdeweerdt@gmail.com)

          2. Eén vertegenwoordiger van een andere organisatie verbonden met milieu-natuur die zich aandient. Stemgerechtigd.

          • Eric Van Dam - Geetbets Proper (0497/47.27.40, eric@van-dam.be)

          3. 5 geïnteresseerde inwoners met een affinitieit voor milieu-natuur, onafhankelijk van een organisatie. Stemgerechtigd.

          • Kurt Peeters, (0478/77.97.14, K.peeters@agrifirm.com)
          • Kevin Meert (0468/25.61.86, kevlounflo@gmail.com)
          • Gino Castro (0474/79.47.35, gino.castro@nmbs.be)
          • Adelinde Polders (0479/61.30.42, poldersadelinde@hotmail.com)
          • Rolanda Guilmet (0495/64.05.11, rolanda.guilmet@telenet.be)

          4. De schepen van milieu-natuur, lid van ambtswege, niet stemgerechtigd.

          • Danny Ruysen (0495/34.00.84, danny.ruysen@hotmail.com)

          5. Een vertegenwoordiger met inzet en positieve interesse voor milieu-natuur, aangeduid door elke fractie die deel uitmaakt van de gemeenteraad. Niet stemgerechtigd.

          • CD&V: Kimberly Degeling (0472/31.69.01, Kimberly.degeling@hotmail.com)

          6. Deze leden kunnen naar noodzaak eventueel aangevuld worden met deskundigen deze hebben uitsluitend een raadgevende bevoegdheid. Niet stemgerechtigd.

          • Katrien Maris  (0493 31 71 26, busselen.maris@gmail.com)
          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          De samenstelling van de milieuadviesraad te bekrachtigen.

    • Vrije tijd

      • Installatie adviesraden Vrije Tijd

        Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
        Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
        Herman Stiers, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

        De gemeenteraad

        Juridische basis
        1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid artikel 304.
        Voorgaande
        1. Oproep in de G'zet editie januari- februari
        2. Algemene Vergadering Sport 17 maart 2025
        3. Algemene vergadering Cultuur 19 maart 2025
        4. Algemene vergadering Jeugd 30 maart 2025
        Probleemstelling

        Naar aanleiding van de hernieuwing van de gemeenteraad dienen ook de adviesraden opnieuw te worden samengesteld. Dit gebeurde tijdens de algemene vergadering van de verschillende adviesraden Vrije Tijd.

        Er werd eveneens opnieuw een voorzitter, ondervoorzitter en secretaris aangeduid.

        Motivering

        De gemeenteraad dient de erkenning te vernieuwen en de nieuwe samenstelling te bevestigen.

        Samenstelling cultuurraad:

        De volgende verenigingen en geïnteresseerde burgers hebben een kandidatuur ingediend om deel uit te maken van de Algemene Vergadering Cultuur:

        Vereniging

        Vertegenwoordiger

        Brass Band Haspengouw 

        Rudi Haesen

        Comité Lokal 

        Geert David

        Feestcomité Grazen 

        Kathleen Beyns

        Ferm Geetbets 

        Anita Coenen

        Ferm Rummen 

        Liliane Jooken

        CV De Fruitfretters 

        Wendy Maes

        Gezinsbond Geetbets 

        Kimberly Degeling

        Kunstkring Geetbets VSUKG 

        Paul Pans

        Landelijke Gilde 

        Jos Gijsenberg

        Liberale Ontspanningskring 

        Gerda Smets

        Limes Gatia 

        Guy Leus

        Militaire Vriendenkring 

        Filip Roosbeek

        Natuurpunt Geetbets 

        Ronald Jacobs

        Nieuwdorp 

        Tinne Luyten

        OC De Knipoog 

        Lizzy Janssens

        OC Hupsakee 

        Ilse Roex

        OLV Koor

        Odette Van Stappen 

        Schatertejater 2.4 

        Chris Baillien

        Sfeermakers 

        Eddy Jonckers

        Sint Comité

        Viviane Everaerts 

        Vriendenkring Bets Kermis 

        Evie Vandensteen

        Vrienden van Paul 

        Valère Raemaekers

        Geïnteresseerde burger 

        Anja Vandevelde

        Geïnteresseerde burger 

        Geert Coenen

        Geïnteresseerde burger 

        Louis Vandewijngaerde

        Geïnteresseerde burger 

        Martine Vanbets

        Geïnteresseerde burger 

        Nicole Bessemans

        Geïnteresseerde burger 

        Sarah Vanparijs

        Geïnteresseerde burger 

        Sophie Veulemans

        Geïnteresseerde burger 

        Sylvie Vandevoort

        Geïnteresseerde burger

        Wim Machiels 

        Er komt reactie op de kandidatuur van Natuurpunt en hun erkenning als culturele vereniging. De vraag wordt gesteld of de vereniging zich wel bezig houdt met cultuur en of de activiteiten van Natuurpunt dan ook onder sport zouden kunnen vallen. Bovendien wordt er gevraagd naar de redenen van Natuurpunt om zich te laten erkennen en deel uit te maken van de cultuurraad. Is dit om gebruik te kunnen maken van de uitleendienst van de gemeente of om ook subsidies te kunnen ontvangen?

        Als reden voor de erkenning van Natuurpunt Geetbets als vereniging wordt de motivatie aangehaald: “we beantwoorden aan de vereisten ‘vormings- en educatiebeleid’ en ‘vrijetijdsbeleid en toerisme’.” => voordrachten, gegidste wandelingen. Na een advies van de cultuurraad heeft het schepencollege hierover beslist.

        De afgevaardigde van Natuurpunt Geetbets is zonder verontschuldiging niet aanwezig op de installatievergadering. Dit wordt niet positief onthaald omdat veel vragen daardoor onbeantwoord blijven.

        De Algemene Vergadering beslist om de samenstelling van de Algemene Vergadering van de cultuurraad goed te keuren. Drie van de twintig aanwezige stemgerechtigde leden stemmen voor het niet opnemen van Natuurpunt in de Algemene Vergadering.

        Verkiezing van de Raad van Bestuur

        Vereniging

        Naam en functie

        Feestcomité Grazen

        Kathleen Beyns - Ondervoorzitter

        Natuurpunt Geetbets

        Ronald Jacobs

        Sint Comité

        Viviane Everaerts

        Geïnteresseerde burger

        Anja Vandevelde

        Geïnteresseerde burger

        Geert Coenen

        Geïnteresseerde burger

        Louis Vandewijngaerde  - Voorzitter

        Geïnteresseerde burger

        Martine Vanbets

        Geïnteresseerde burger

        Nicole Bessemans

        Geïnteresseerde burger

        Sarah Vanparijs

        Geïnteresseerde burger

        Sophie Veulemans

        Geïnteresseerde burger

        Sylvie Vandevoort

        Geïnteresseerde burger

        Wim Machiels

        Alle leden worden in de raad van bestuur gestemd met uitzondering van Ronald Jacobs van Natuurpunt Geetbets.

        Verkiezing van de voorzitter van de cultuurraad

        De algemene vergadering kiest uit de leden van de raad van bestuur de voorzitter.  Dit in geheime stemming en met meerderheid van de stemmen.

        Er is één  kandidaat: Louis Vandewijngaerde

        Louis Vandewijngaerde wordt door de Algemene Vergadering verkozen tot voorzitter van de cultuurraad.

        Verkiezing van de ondervoorzitter van de cultuurraad

        De algemene vergadering kiest uit de leden van de raad van bestuur de ondervoorzitter.  Dit in geheime stemming en met meerderheid van de stemmen.

        Er is één  kandidaat: Kathleen Beyns van Feestcomité Grazen

        Kathleen Beyns wordt door de Algemene Vergadering verkozen tot ondervoorzitter van de cultuurraad.

        Samenstelling sportraad

        Samenstelling algemene vergadering.

        De hiernavolgende verenigingen maken deel uit van de algemene vergadering met volgende vertegenwoordigers:

        Vereniging

        Naam

        Voornaam

        Cerberos

        Adang

        Ludwig

        De Hoop Rummen

        Vandepoel

        Carine

        De Warande vrienden

        Vandersmissen

        Urbain

        FC Geetbets

        Neyens

        Jos

        FC Macadam

        Mees

        Lieven

        Hondenschool Hogen Hogerop

        Mathues

        Herman

        Join.Sport

        Vangeel

        Joery

        Judoclub Geetbets

        Petré

        Johan

        Petanqueclub Grazen

        Hendrickx

        Lucienne

        Rijverening Sint-Paulus Geetbets vzw

        Nagels

        Sara

        SK Rummen

        Huybrechts

        Rudi

        Studio Kadans

        Reniers

        Jolien

        Turnvereniging Geetbets

        Lembrechts

        Hans

        VC BEVO Geetbets

        Roosbeek

        Filip

        Wandelclub SOS

        Storms

        Paul

        Wielerclub "Vooruit" Geetbets

        Bessemans

        Nicole

        WTC Bergeneinde

        Duchateau 

        Johan

        WTC Betserse Sportvrienden

        Munten

        Benny

        ZVC Los Frèros

        Geraerts

        Brecht

        Betz Country

        Raymaekers

        Dani

        Petanque Hogen

        Huygen

        Stefaan

        Fietsgroep Blijf Jong Rummen

        Bartholomevis

        Jos

        Scholen Geetbets en Hogen

        Creten

        Ilse

        • Verkiezing van de raad van bestuur van de sportraad. De raad van bestuur wordt verkozen door de algemene vergadering bij geheime stemming en bij meerderheid van stemmen.  Volgende 7 kandidaturen werden ingediend:

        Vereniging

        Naam en functie

        Betz Country

        Raymaekers Dani

        Deskundige/Leerkracht LO

        Ilse Creten

        Deskundige

        Niels Velkeneers

        Judoclub Geetbets

        Petré Johan  - ondervoorzitter

        Petanqueclub Grazen

        Lucienne Hendrickx

        Turnvereniging Geetbets

        Hans Lembrechts  - voorzitter

        Wandelclub Samen op Stap

        Paul Storms

        Alle kandidaten bekomen de meerderheid van de stemmen en worden dus verkozen als lid van de raad van bestuur.

        Verkiezing van de voorzitter

        Er wordt overgegaan tot de verkiezing van de voorzitter.  Deze wordt verkozen door de algemene vergadering, bij geheime stemming en bij meerderheid van stemmen.

        Eén lid van de raad van bestuur stelt zich kandidaat nl: Hans Lembrechts

        Hans Lembrechts bekomt de meerderheid van de stemmen en is bijgevolg verkozen tot voorzitter van de sportraad.

        Verkiezing van de ondervoorzitter: 

        Er was op voorhand geen kandidaat voor ondervoorzitter. Tijdens de vergadering wordt gevraagd of er iemand zich nog kandidaat wil stellen. Johan Petré geeft aan dat hij deze taak op zich wil nemen. Er is niet overgegaan door geheime stemming, omdat alle aanwezigen mondeling akkoord gaven om hem aan te stellen.

        Samenstelling jeugdraad

        Voorzitter

        Eli Vanden Eynde( scouts)

        Ondervoorzitter

        Lotte Cresens (chiro)

        • Scouts Laetitia

         

        Raad van Bestuur

        Eli Vanden Eynde

        Afgevaardigden Algemene Vergadering

        Kobe Vanden Begin

        Dennis De Ro

        Sam Luyten

        Vervangers

        Maarten verweyen

        Tom Rummens

        • Chiro Hogen

         

        Raad van Bestuur

        Lotte Cresens

        Afgevaardigden Algemene Vergadering

        Ella Vanhove

         

        Vervangers

        Anne Thomas

        Luna Verbeek

        • Geïnteresseerde individuele jongeren

         

         

        Warre Wyndaele

        • Onderwijsinstellingen

        Geen kandidaturen

        • Politiek afgevaardigden ( niet stemgerechtigd)

        Geen kandidaturen

        • Schepen van jeugd (niet stemgerechtigd)

        Chris Jamar

        • Ambtenaar jeugd ( niet stemgerechtigd)

        Irina Van Goethem

        Kennis te nemen van de samenstelling van de adviesraden Vrije Tijd.

    • Algemeen beleid

      • Intergemeentelijke samenwerking

        • Ecowerf - vertegenwoordiging.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet voor het lokaal bestuur inzonderheid art. 40 en 41.
          Voorgaande
          1. De deelname van de gemeente in de opdrachthoudende vereniging ecowerf, Intergemeentelijk milieubedrijf Oost-Brabant.
          2. De statuten van Ecowerf zoals goedgekeurd door de bijzondere algemene vergadering van 20 december 2023.
          3. De Uitnodiging van 9 december 2024 voor de bijzondere algemene vergadering van Ecowerf van 26 maart met bijhorende agenda en bijlagen.
          4. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Ecowerf - vertegenwoordiging.".
          5. De gemeenteraadsbeslissing van 31 maart 2025 houdende "Ecowerf - vertegenwoordiging.".
          Probleemstelling

          Voor de algemene vergadering werd Danny Ruysen voorgedragen als plaatsvervangend vertegenwoordiger, echter omdat hij zetelt in het algemeen comité kan hij niet deelnemen aan de algemene vergadering.

          Stijn Doms wordt voorgedragen als kandidaat plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergadering.

          Motivering

          Er wordt overgegaan tot de geheime stemming.

          16 leden van de gemeenteraad nemen deel aan de geheime stemming.
          Er bevinden zich 16 stembiljetten in de stembus.

          De uitslag van de geheime stemming is als volgt:

          Algemene vergadering: plaatsvervangend vertegenwoordiger Stijn Doms bekomt volgende stemmen: 16 voor.

          Geheime stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Gestemd: Katrien Weckx, Tony Leyssens, Eva Prouvé, Kris Swinnen, Herman Cox, Kevin Huybrechts, Danny Ruysen, Stijn Doms, Ingrid Claes, Roland Strouven, Chris Jamar, Nadia Najem, Tom Droogmans, Joke Debehets, Jo Roggen, Rita Soetaerts
          Stemmen voor: 16
          Stemmen tegen: 0
          Onthoudingen: 0
          Resultaat:

          Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen

          Artikel 1.

          Algemene vergadering:
          Stijn Doms aan te duiden als: plaatsvervangend vertegenwoordiger voor de algemene vergadering.

          Artikel 2.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan: Ecowerf: ann.verloo@ecowerf.be.

        • Creadiv - Algemene vergadering van 9 mei 2025 .

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. Het decreet op de intergemeentelijke samenwerking, inzonderheid art. 44.
          3. De Wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180.
          Voorgaande
          1. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Creadiv: vertegenwoordiging.".
          Probleemstelling

          De algemene vergadering van Creadiv vindt plaats op 9 mei 2025.

          Motivering

          De agenda is als volgt:

          1. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar 2024
          2. Verslag van de commissaris over zijn werkzaamheden in het boekjaar 2024
          3. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024
            Goedkeuring vna de winstverdeling
          4. Kwijting aan bestuurders en commissaris
          5. Ontslag en benoeming bestuurders
          6. Rondvraag

          De effectieve vertegenwoordiger is Kris Swinnen en plaatsvervangend vertegenwoordiger is Jo Roggen.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Vergadering Creadiv nv van 9 mei 2025.

          Artikel 2.

          De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur zijn stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde standpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Vergadering.

          Artikel 3.

          Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden naar Creadiv nv, secretariaat@efin.be

        • Fluvius Opdrachthoudende vereniging - Algemene Vergadering 4 juni 2025.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40, 41 en 423 §3
          2. Het decreet op de intergemeentelijke samenwerking, inzonderheid art. 44.
          Voorgaande
          1. De gemeente is aangesloten bij Fluvius opdrachthoudende vereniging.
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Fluvius opdrachthoudende vereniging: aanduiding vertegenwoordiging.".
          Probleemstelling

          De gemeente werd per aangetekend schrijven van 3 april 2025 opgeroepen om op digitale wijze deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 4 juni 2025.

          Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente per brief van 3 april 2025 overgemaakt.

          Motivering

          Artikel 432, alinea 3 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene vergadering.

          De effectieve vertegenwoordiger is Roland Strouven en plaatsvervangend vertegenwoordiger is Jo Roggen.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1

          Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging d.d. 4 juni 2025 met als agendapunten:

          1. Kennisneming van het jaarverslag, het verslag van de Raad van Bestuur en het verslag van de Commissaris over het boekjaar 2024.
          2. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024.
          3. Verlenen van afzonderlijke kwijting aan de bestuurders en aan de Commissaris.
          4. Evaluatieverslag met betrekking tot de werking van de opdrachthoudende vereniging tijdens de vorige 6 jaar en het ondernemingsplan 2025-2030.
          5. Statutaire benoemingen.
          6. Statutaire mededelingen.

          Artikel 2

          De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de digitale Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 4 juni 2025 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.

          Artikel 3

          Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Fluvius Opdrachthoudende Vereniging, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.

        • Creat Services dv - Algemene vergadering van 17 juni 2025

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40 en 41.
          2. Het decreet van 6 juli 2001 houdende de intergemeentelijke samenwerking (hierna kortweg “DIS”).
          Voorgaande
          1. De gemeente Geetbets is aangesloten bij Creat Services dv
          2. De statuten van Creat Services dv
          3. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Tussengemeentelijke Maatschappij voor Services (TMVS) (CREAT): aanduiding vertegenwoordiging.".
          4. De oproepingsbrief voor de algemene vergadering van Creat Services dv op 17 juni 2025, waarin de agenda werd meegedeeld.
          Probleemstelling

          De agenda van de Algemene vergadering van Creat Services dv dient goedgekeurd te worden.

          Motivering

          De agenda van de algemene vergadering van Creat Services dv op 17 juni 2025 is:

          1. Wijziging van vermogen
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
          3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2024
          4. Verslag van de commissaris
          5. a. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024 afgesloten per 31 december 2024
            b. Goedkeuring van de vooropgestelde resultaatsverdeling over het boekjaar 2024
          6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
          7. Aanstelling commissaris
          8. Actualisering presentievergoeding
          9. Statutaire benoemingen
          10. Varia

          De effectieve vertegenwoordiger is Kris Swinnen en plaatsvervangend vertegenwoordiger is Jo Roggen.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de algemene vergadering Creat Services dv van 17 juni 2025 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten:

          1. Wijziging van vermogen
          2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
          3. Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2024
          4. Verslag van de commissaris
          5. a. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024 afgesloten per 31 december 2024
            b. Goedkeuring van de vooropgestelde resultaatsverdeling over het boekjaar 2024
          6. Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
          7. Aanstelling commissaris
          8. Actualisering presentievergoeding
          9. Statutaire benoemingen
          10. Varia
          Artikel 2.
          De gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Vergadering van Creat Services dv vastgesteld op 17 juni 2025, te onderschrijven en de agendapunten van voormelde Algemene Vergadering goed te keuren.
          Artikel 3.
          Een afschrift van dit besluit zal verzonden worden per elektronische post naar het e-mailadres 20250617AV@creat.be 
        • Ecowerf - Buitengewone algemene vergadering van 18 juni 2025

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40, 41, 427 en 432.
          2. De statuten van EcoWerf, laatste wijziging op 20 december 2023, gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 29 januari 2024.
          Voorgaande
          1. De deelname van de gemeente in de opdrachthoudende vereniging Ecowerf, intergemeentelijk milieubedrijf Oost-Brabant.
          2. De statuten van Ecowerf zoals goedgekeurd door de algemene vergadering van 20 december 2023.
          3. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Ecowerf: aanduiding vertegenwoordiging.".
          4. De Uitnodiging van 20 maart 2025 voor de buitengewone algemene vergadering van Ecowerf van 18 juni 2025 met bijhorende agenda en bijlagen.
          Probleemstelling

          EcoWerf is een intergemeentelijk samenwerkingsverband met rechtspersoonlijkheid, en meer bepaald een opdrachthoudende vereniging zoals bedoeld in artikel 398, §1, 3° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.

          · De lijst met de nieuwe aandelenverhouding is als bijlage toegevoegd en is gebaseerd op het voorstel van de raad van bestuur van 12 maart 2025.

          · De statutenwijziging is als bijlage toegevoegd.

          Motivering

          De statutenwijziging is als bijlage toegevoegd.

          · De beslissing van de raad van bestuur van EcoWerf van 12 maart 2025 tot de goedkeuring van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van EcoWerf van woensdag 18 juni 2025 met volgende agendapunten:

          1. Samenstelling van het bureau;

          2. Goedkeuring voorstel statutenwijziging;

          3. Diversen

          Omtrent agendapunt 2 dient een inhoudelijke beslissing genomen te worden;

          Agendapunt 2: goedkeuring voorstel statutenwijziging

          De voorgestelde aanpassingen aan de statuten betreffen:

          - Bevoegdheid aan raad van bestuur tot aanpassing bijlagen ingeval van gewijzigde aansluiting van een deelnemer voor statutaire activiteiten.

          •  aanvulling laatste alinea art. 3.2 van de statuten

          - Mogelijkheid van substitutie

          • toevoegen art. 3.3 aan de statuten

          - Herziening van de samenstelling van de diverse clusters

          • aanpassing art. 19.1 van de statuten

          - Overstap naar digitaal notuleringssysteem

          • aanpassing art. 25 van de statuten

          - Aanpassing bijlagen

          o Vervangen bijlage bijdrageplafonds en aanstiplijst

          •  wijziging benaming 2.1 en 2.2
          •  toevoeging 2.5
          •  schrappen 99 – 99.1 en 99.2
          •  toevoegen aparte bijlage beheersoverdrachten per gemeentelijke vennoot

          o Toepassing art. 8 van de statuten

          •  Aanpassing register van de deelnemers

          De effectieve vertegenwoordiger is Rita Soetaerts en plaatsvervangend vertegenwoordiger is Stijn Doms.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van 18 juni 2025 van de opdrachthoudende vereniging EcoWerf worden goedgekeurd.

          Artikel 2.

          De statutenwijziging wordt in zijn geheel goedgekeurd (zie punt 2 van de agenda van de buitengewone algemene vergadering van EcoWerf op 18 juni 2025).

          Artikel 3.

          Mevrouw Rita Soetaerts, raadslid met als plaatsvervanger de heer Stijn Doms, schepen, wordt gemandateerd om punten van de agenda van de  buitengewone algemene vergadering van EcoWerf van 18 juni 2025 goed te keuren.

          Artikel 4.

          Afschrift van deze beslissing te bezorgen aan Ecowerf.

        • Fluvius Zenne-Dijle - Algemene Vergadering 19 juni 2025.

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het decreet lokaal bestuur, inzonderheid art. 40, 41 432, alinea 3.
          Voorgaande
          1. De gemeente is voor één of meerdere activiteiten aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius Zenne-Dijle.
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Fluvius Zenne-Dijle: aanduiding vertegenwoordiging.".
          Probleemstelling

          De gemeente werd per aangetekend schrijven van 7 april 2025 opgeroepen om deel te nemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van Fluvius Zenne-Dijle die op 19 juni 2025 plaatsheeft in Feestzalen Het Posthof, Posthofstraat 20 te 3300 Tienen;

          Een dossier met documentatiestukken werd aan de gemeente op digitale wijze op 8 april 2025 ter beschikking gesteld.

          Motivering

          Artikel 432, alinea 3 van het Decreet over het Lokaal Bestuur, bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke Algemene vergadering.

          De effectieve vertegenwoordiger is Kris Swinnen en plaatsvervangend vertegenwoordiger is Roland Strouven.

          Publieke stemming
          Aanwezig: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, Herman Stiers
          Voorstanders: Roland Strouven, Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

          Artikel 1.

          De agenda van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging vereniging Fluvius Zenne Dijle op 19 juni 2025 goed te keuren

          1. a)  Kennisneming verslagen van Fluvius Zenne-Dijle (voorheen Iverlek) van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2024.  

                   b)  Kennisneming verslagen van het voormalige PBE van de Raad van Bestuur en van de commissaris over het boekjaar 2024.

          2. a)  Goedkeuring van de jaarrekening van Fluvius Zenne-Dijle (voorheen Iverlek) afgesloten op 31 december 2024 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).

          b)  Goedkeuring van de jaarrekening van het voormalige PBE afgesloten op 31 december 2024 (balans, resultatenrekening, winstverdeling, boekhoudkundige besluiten en waarderingsregels).

          3. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig art. 6:114 en volgende WVV.
          4. Kwijting te verlenen afzonderlijk aan de bestuurders, de leden van de Regionale Bestuurscomités en de commissaris van Fluvius Zenne-Dijle (voorheen Iverlek) en het voormalige PBE met betrekking tot het boekjaar 2024.
          5. Aanvaarding uitbreiding activiteiten gemeenten voor (neven) activiteiten.
          6. Evaluatierapport met betrekking tot de werking van de opdrachthoudende verenigingen Iverlek en het voormalige PBE tijdens de vorige 6 jaar en het ondernemingsplan Fluvius Zenne-Dijle 2025-2030.  
          7. Statutaire benoemingen.
          8. Statutaire mededelingen.

          Artikel 2

          De vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Zenne-Dijle op 19 juni 2025 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.

          Artikel 3

          Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Zenne-Dijle, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.

      • ICT

        • Kennisname veiligheids-en privacybeleid

          Aanwezig: Roland Strouven, Voorzitter van de raad
          Jo Roggen, Chris Jamar, Stijn Doms, Eva Prouvé, Danny Ruysen, Ingrid Claes, Kevin Huybrechts, Rita Soetaerts, Nadia Najem, Kris Swinnen, Katrien Weckx, Joke Debehets, Herman Cox, Tom Droogmans, Tony Leyssens, gemeenteraadsleden
          Herman Stiers, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Elke Allard, gemeenteraadslid

          De gemeenteraad

          Juridische basis
          1. Het Decreet Lokaal bestuur inzonderheid art. 40 en 41.
          Voorgaande
          1. Het IVC overleg van 6 februari 2025.
          2. De gemeenteraadsbeslissing van 24 februari 2025 houdende "Goedkeuring veiligheids-en privacybeleid"
          3. Toelichting door de DPO na de gemeenteraad van 24 februari 2025.
          Probleemstelling

          De DPO (Data Protection Officer) heeft een toelichting gehouden omtrent het veiligheids-en privacybeleid voor de nieuwe mandatarissen.

          Motivering

          De mandatarissen zullen hun tablets en laptops ontvangen. De adviezen van de DPO zijn vertaald in richtlijnen.

          Kennisname van de richtlijnen omtrent het veiligheids-en privacybeleid.

Namens Gemeenteraad,

Herman Stiers
Algemeen directeur

Roland Strouven
Voorzitter van de raad